پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر/ نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در نشست با خبرنگاران:
در کل این دولت باید عملکرد بهتری می داشت و این عملکرد قابل قبول نیست/درباره گشت ارشاد، باید یک برنامه ریزی کاملا مدون و دقیقی داشته باشیم / این موضوع کاملا فرهنگی است/ رفتار نامتعادل می تواند برای ما مسایل امنیتی در پی داشته باشد/ برنامه ای چهار ساله برای وضعیت درمان استان/ معتقدم ظلمی ۵۰ ساله به دو روستای هلیله و بندرگاه شده/ درباره ته لنجی و بیمه ملوانان/ ۴۰ نماینده به نمایندگان مجلس اضافه می شود/ یکی از نمایندگان سهم بوشهر/ پیگیر شفافیت آرا هستم/ کار برای نظام بازنشستگی ندارد/ املاک شخصی​ و خانه های نماینده...
کد خبر: ۱۴۰۷۵۲
شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۱

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی می گوید: مجلس یازدهم، مجلسی است که به نیازهای واقعی مردم و کشور می پردازد و این که مصوبات چقدر در زندگی مردم تاثیر خود را نشان داده، چیز دیگری است و رهبری هم تایید فرمودند که این مجلس، روند قابل قبولی داشته است.

پیگیر شفافیت آرا هستم/ کار برای نظام بازنشستگی ندارد/ املاک شخصی​ و خانه های نماینده

به گزارش «فکرشهر»، «عبدالکریم جمیری» در نشست خبری که امروز شنبه ۲۰ خردادماه ۱۴۰۲ در بوشهر برگزار شد، ادامه داد: در بخش نظارتی نیز مجلس با روش های مختلف بر اعمال مجریان نظارت دارد و یک روز را در مجلس به این موضوع اختصاص داده ایم که این از ابتکارات مجلس یازدهم است و وزرا در مجلس حضور پیدا کرده و در حضور نمایندگان پاسخگوی اعمال و رفتار و اقدامات اجرایی خود هستند.

وی گفت: هر ماه بین ۱۰ تا ۱۵ روز با توجه به کار مجلس به صورت مستمر در حوزه انتخابیه حضور داشته و در تمام روستاها و محلات و همه مکان ها برای رفع مشکلات حضور داریم تا خدمتی به مردم داشته باشیم.

این نماینده مجلس اظهارداشت: من اظهارنظر در مجلس را صرفا در دادوقال نمی دانم و اگر نماینده ای می خواهند موثر باشد، باید طرح خوب داشته باشد و پیگیری کند و سایر موارد؛ دادوقال کردن فایده ای ندارد و برای تبلیغات بیرونی است.

جمیری درباره شفافیت آرا نیز گفت: در بحث شفافیت آرا، من از امضا کنندگان آن هستم و پیگیر نیز هستم اما برخی آرا مانند رای اعتماد به وزرا خلاف قانون است و اگر قانون تغییر کرد، من نیز شفاف اعلام خواهم کرد.

وی افزود: کار برای نظام، بازنشستگی ندارد و تا توان داشته باشم آن را در راستای پیشبرد اهداف نظام به کار خواهم بست مگر این که نتوانم ولی بازنشستگی برای من وجود ندارد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس درباره املاک شخصی خود نیز گفت: خانه من در تهران در شهیدمحلاتی است و هیچگاه خانه ای در زعفرانیه و کامرانیه نداشته ام و پیرامون آپارتمانی که در بوشهر است نیز، سال ها پیش در تعاونی سپاه و رزمندگان ثبت نام کرده بودم و بر اساس نوبت و پس از سال ها این آپارتمان به من رسیده است.

وی همچنین افزود: در بحث خودرو نیز مجلس خودرویی در اختیار نمایندگان قرار می‌دهد و در همان زمان که موضوع خودرو بود هم من پارس دریافت کردم.

۴۰ نماینده به نمایندگان مجلس اضافه می شود/ یکی از نمایندگان سهم بوشهر

عبدالکریم جمیری درباره لایحه افزایش تعداد نمایندگان مجلس نیز گفت: لایحه افزایش تعداد نمایندگان مجلس در کمیسیون شوراها و امور داخلی مطرح بوده و به تصویب رسیده و مشخص هم شده که ۴۰ نماینده به چه جاهایی اضاقه شود اما با توجه به این که امسال انتخابات داریم و سازوکار آن در وزارت کشور آغازشده، مشخص نیست این مصوبه به مرحله اجرا برسد یا نه؛ اما اگر افزایش نمایندگان انجام شود، یکی از آن ها به استان بوشهر خواهد رسید و حوزه بوشهر، از حوزه گناوه و دیلم جدا خواهد شد.

درباره ته لنجی و بیمه ملوانان

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس یازدهم، درباره ته لنجی و مشکلات ملوانان اظهارداشت: موارد مربوط به بندر و ملوان نیز در دستور کار بوده و در بحث ته لنجی، با دو فوریت از طرف دولت در مجلس مطرح است و با توجه به اهمیتی که داشت، پیگیری و تاکید کردیم که به کمیسیون اقتصادی ارجاع داده شود و کمیسیون اقتصادی آن را بررسی کرده واصلاحاتی نیز داشته و منتظریم که نهایی شده و به صحن بیاید تا مجلس در این باره تصمیم بگیرد و امیدواریم یکی از مسائل مهم برای ساحل نشینان ما حل شود.

وی ادامه داد: بیمه ملوانان دیگر مورد بود که در بودجه، رقم ۵۰۰ میلیارد تومانی پیش بینی شده و مصوبه آن گرفته شده، البته در رفت و برگشت به مجلس و دولت، نواقصی بر آن وارد شده اما در حال پیگیری رفع این نواقصات هستیم تا کارهای سخت و زیان آور شامل ملوانان و صیادان شود.

جمیری درباره وضعیت پرسنل در مناطق عملیاتی نیز بیان داشت: پیگیری موضوع مناطق عملیاتی انجام شد که تنها شامل کارمندان می‌شد و بازنشستگان از آن بهره نمی بردند اما با رایزنی، این موضوع شامل بازنشستگان هم شد؛ هر چند دولت هنوز آن را اجرایی نکرده و ما در حال پیگیری جدی این مورد هستیم.

قرار بود پروژه راه آهن از طریق تهاتر نفت انجام شود که تعللی از طرف دولت انجام شده

موضوع راه آهن بوشهر شیراز، از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود که جمیری درباره آن گفت: راه آهن، از سال ها پیش در حال انجام است و پیگیری هایی نیز با حضور جناب رییس جمهور و وزرا و معاون ایشان انجام شده و تاکید دارند بر این که پروژه ای مهم است و بابد اجرایی شود و خواسته مردم نیز به حق است که باید عملیاتی شود.

وی ادامه داد: قرار شده بود اجرای این پروژه از طریق تهاتر نفت انجام شود که تعللی از طرف دولت انجام شده و ما پیگیر هستیم که این موضوع حل شود و جلسه ای با آقای مخبر، معاون رییس جمهور هم داشته ایم که امیدواریم با توجه به قول مقام اول اجرایی کشور، این موضوع اجرایی شود.

قرار شد مبلغ ۱۳۷۰ میلیارد تومان برای مسوولیت های اجتماعی پرداخت شود اما متاسفانه نماینده جنوب استان همراهی نکرد

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس یازدهم، درباره مسوولیت های اجتماعی وزارت نفت نیز اظهارداشت: در بحث مسوولیت های اجتماعی، در سال های گذشته مبالغ حداقلی مصوب شده و از آن هم، حداقلی پرداخت می شده و رایزنی هایی با مسوولین مربوطه انجام شد که این مبلغ افزایش پیدا کرده و محل هزینه آن نیز مشخص شود و از طرف استاندار و نمایندگان پیگیری های زیادی انجام شد و قرار شد مبلغ ۱۳۷۰ میلیارد تومان پرداخت شود اما متاسفانه با عدم همراهی نماینده جنوب استان نتوانسته ایم آثار آن را ببینیم و نگاه این است که باید تمام مبلغ در جنوب استان هزینه شود؛ اما مناطق زیادی در شهرستان های بوشهر، گناوه و دیلم هستند که نفتی هستند.

وی اضافه کرد: شاهد معطلی این مبالغ هستیم مگر آن هایی که در جنوب استان قرار بوده اجرایی شود و معتقدم توزیع اعتبار باید استانی باشد.

معتقدم ظلمی ۵۰ ساله به دو روستای هلیله و بندرگاه شده

جمیری درباره برخی مناطق بوشهر از جمله هلیله و بندرگاه گفت: معتقدم ظلمی ۵۰ ساله به دو روستای هلیله و بندرگاه شده و تعیین تکلیف نشده اند. در مجلس نهم که حضور داشتم پیگیری هایی در این باره کردم والان نیز پیگیر هستم که یا جابجایی انجام شود و یا سند مالکیت به مردم داده شود و جلسه ای اخیرا در این موضوع با چند تن از مسوولین مربوطه داشتم و پیشنهاد دادم که جلسه ای با حضور همه آنها و استاندار انجام شده و این موضوع تعیین تکلیف شود تا مردم بیش از این نگران نمانند و تاکید رییس جمهور نیز بر این موضوع است و دستور آن را به معاون خود داده است و امیدوارم این مهم انجام شود.

برنامه ای چهار ساله برای وضعیت درمان استان

وی در ادامه به موضوع وضعیت بهداشت ودرمان در استان پرداخت و گفت: در بحث درمان، شرایط ما وضعیت خوبی نیست و یکی از مواردی که پیگیری کرده ام همین موضوع بوده است و من پیشنهاد دادم برای این که به جایگاه قابل قبولی برسیم، برنامه ای چهار ساله داشته باشیم و اصل موضوع مورد موافقت قرار گرفته و باید طراحی آن انجام شود و مورد بررسی قرار گیرد و جوری تعریف شود که در کوتاه مدت نیز قابل لمس باشد.

جمیری اضافه کرد: این طرح استانی خواهد بود و موضوع درمان را در حوزه انتخابیه خود نیز پیگیری کرده و خواهم کرد.

نماینده مجلس درباره آبفای خارگ نیز گفت: در خارگ، آبفا وجود ندارد و پیگیر حضور آبفا هستیم و برای فاضلاب آن پیگیری هایی انجام داده و بودجه ای نیز در نظر گرفته شده است و امیدوارم با استقرار آبفا در خارگ، عملیات اجرایی آن آغاز شود.

درباره گشت ارشاد،  باید یک برنامه ریزی کاملا مدون و دقیقی داشته باشیم/ این موضوع کاملا فرهنگی است/ رفتار نامتعادل می تواند برای ما مسایل امنیتی در پی داشته باشد

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس یازدهم دیدگاه خود درباره گشت ارشاد را نیز این گونه توضیح داد: در این خصوص باید یک برنامه ریزی کاملا مدون و دقیقی را داشته باشیم. این موضوع کاملا فرهنگی است و در بدو امر باید با راهکارهای دقیق فرهنگی به آن توجه کنیم و حتما اگر ما رفتار نامتعادل و نامتوازن در این خصوص داشته باشیم، می تواند برای ما مسایل امنیتی در پی داشته باشد و آن گاه برای جامعه ما و مردم ما آثارش، آثار خیلی خوبی نیست و نباید ما از برنامه های دقیق فرهنگی و برنامه ریزی دقیق جامعه پرهیز کنیم و با موضوعاتی که نباید و نشاید روبرو شویم.

هر اعتباری به استان می آید کار نظام است

جمیری درباره اعتبارات و مدیران اجرایی نیز گفت: ما همیشه کمک و یار مدیران و مسوولین اجرایی بوده ایم و همیشه این را گفته و خواسته ام که شما مسایل مردمی را می بینید، حل کنید و نگاه تان هم حل مشکل مردم باشد. حتی اگر در قانون منعی وجود دارد که آن مانع حل مشکل مردم است، شما پیشنهادش کنید که ما بتوانیم در مجلس به حل آن نقیضه بپردازیم و مشکل منع را برداریم.

وی افزود: برخی اعتبارات استانی است و برخی نیز با رایزنی ما وارد استان می شود ولی هر اعتباری به استان وارد می شود، چه توسط ما و چه دستگاه های اجرایی، کار نظام است.

جمیری درباره ایجاد وزارت بازرگانی نیز گفت که بررسی های لازم انجام شده و به زودی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

وی افزود: دو نگاه در مورد وزارت بازرگانی وجود دارد و من معتقدم که اگر جدایی انجام شود و بار وظایف سبک تر شود، می‌تواند برای مردم بهتر باشد.

در کل این دولت باید عملکرد بهتری می داشت و این عملکرد قابل قبول نیست

این نماینده مجلس درباره ساماندهی کارکنان دولت بیان داشت: من جزو امضاکنندکان طرح ساماندهی کارکنان دولت هستم و معتقدم باید نیروها ساماندهی شوند ولی دولت با این موضوع مخالفت کرد و مجلس مجددا موافقت کرد و در مجلس تشخیص ایرادات انجام گرفته و مجددا در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است. در این طرح، مسائل مالی و تعداد افراد مورد ایراد است که بررسی آن در حال انجام است.

عبدالکریم جمیری در بخش دیگری از سخنانش اظهارداشت: عملکرد دولت را با توجه به شرایطی که دارد باید بسنجیم و با توجه به شرایطی که تحویل گرفت، این عملکرد می‌تواند عملکرد نسبتا خوبی باشد؛ اما در کل این دولت باید عملکرد بهتری می داشت و این عملکرد قابل قبول نیست و مجلس نیز در مواردی ورود کرد و امیدواریم با همکاری دولت و مجلس و ورود وزرای جدید عملکرد بهتری از دولت شاهد باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر