سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۷۹۵
شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰

فکرشهر: سازمان هواپیمایی کشوری پروانه فعالیت سه شرکت خدمات مسافرت هوایی را به‌علت عدم رعایت مقررات آئین‌نامه‌ای لغو کرد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، موضوع قیمت بلیت هواپیما در ماه‌های گذشته خبرساز بوده، از یک طرف شرکت‌های هواپیمایی اصرار داشتند که به‌دلیل تورم و افزایش هزینه‌ شرکت‌ها، قیمت بلیت هواپیما باید افزایش پیدا کند و در مقابل با وجود موافقت سازمان هواپیمایی کشوری با این موضوع، تصمیم نهایی به ستاد تنظیم بازار محول شده بود.

در نهایت از ابتدای خرداد و با موافقت ستاد تنظیم بازار، قیمت بلیت هواپیما ۲۹ درصد افزایش یافت اما این میزان افزایش، شرکت‌های هواپیمایی را راضی نکرد. از این رو در این مدت، با وجود تعیین سقف قیمتی و مصوبه سازمان هواپیمایی کشوری مبنی‌بر حذف پروازهای چارتری، برخی ایرلاین‌ها به روش خود عمل کردند و این موضوع، واکنش سازمان را با لغو مجوز پرواز شرکت‌های متخلف در بعضی از مسیرها در پی داشت.  

گران‌ترین بلیت هواپیما چند تومان است؟

در این راستا سازمان هواپیمایی کشوری، امروز اعلام کرد به استناد صورتجلسه مورخه هفتم خرداد ۱۴۰۲، کمیته نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرت هوایی و بر اساس آئین‌نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی، پروانه فعالیت سه شرکت خدمات مسافرت هوایی، الوا سیر ایرانیان، طلوع رویایی اهواز و دیدار گشت ترنم در شهر تهران را لغو کرده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر