سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
کد خبر: ۱۴۰۸۱۲
شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸

فکرشهر: تیم ملی والیبال ایران در سومین بازی خود در لیگ ملت‌ها به مصاف چین رفت که به پیروزی ۳ بر یک رسید تا به نخستین برد خود در لیگ ملتهای والیبال دست یابد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا،  تیم ملی والیبال ایران در سومین بازی خود در مسابقات لیگ ملت‌های والیبال شنبه ۲۰ خرداد از ساعت ۱۰:۱۰ به مصاف تیم چین رفت و در حالی که ست نخست را باخته بود، به برتری ۳ بر یک رسید تا به نخستین برد خود در لیگ ملتهای ۲۰۲۳ دست یابد.

والیبال ایران که در دوبازی اول خود مقابل ژاپن و لهستان شکست خورده بود درحالی پا به این رقابت گذاشت که بلندقامتان ایران تنها به فکر پیروزی بودند.

تیم ملی ایران با ترکیب سید محمد موسوی، محمد ولی‌زاده، محمد جواد معنوی‌نژاد، پوریا حسین‌خانزاده، جواد کریمی، امین اسماعیل‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور بازی را آغاز کرد.

ست اول: ایران ۲۳ - چین ۲۵

ایران شروع متزلزلی داشت و ۳-۱ در ست اول عقب افتاد. در ادامه ایران خود را به چین رساند و نتیجه ۶ بر ۶ برابر شد. با امتیاز سرویس چین و سپس آبشار اسماعیل نژاد نتیجه بازی ۸-۷ شد اما همچنان چینی‌ها پیش بودند. با آبشار اسماعیل‌نژاد ایران بالاخره در امتیاز ۱۰ از چین پیش افتاد. اسماعیل نژاد باز هم روی تور مهارنشدنی بود و ایران را ۱۹ بر ۱۷ جلو انداخت. اما چینی ها در امتیاز ۲۳ خود را به ایران رساندند و در ادامه دو امتیاز متوالی بدست آوردند تا ست اول را برنده شوند. اسماعیل نژاد در ست اول ۱۰ امتیاز برای ایران بدست آورد.

ست دوم: ایران ۲۵- چین ۱۵

با سرویس خوب سید محمد موسوی، ایران ۷-۴ از چین پیش افتاد. اسماعیل‌نژاد، خانزاده و ولی‌زاده هر کدام دو امتیاز آوردند تا ایران ۱۳-۸ به برتری‌اش ادامه دهد. ایران رفته رفته نبض بازی را در دست گرفت و اختلاف را به ۸ امتیاز رساند (۲۲-۱۴). مرتضی شریفی توپ را به دست مدافع چین زد تا ایران ۲۵-۱۵ این ست را برنده شود.

اسماعیل‌نژاد با ۶ و خانزاده و ولی‌زاده با ۴ امتیاز بهترین‌های ایران در ست دوم بودند.

ست سوم: ایران ۲۵ - ۲۰ چین

در شروع ست سوم مرتضی شریفی ۳ امتیاز برای ایران گرفت. چینی ها با امتیاز سرویس اختلاف امتیاز را به رساندند (۱۳-۱۱) اما دفاع روی تور ولی‌زاده امتیاز ۱۵ را نصیب ایران کرد و حسین خانزاده توپ را در زمین چین خواباند تا ایران دوباره با ۵ اختلاف پیش بیفتد(۱۶-۱۱). ایران ۴ امتیاز متوالی از دست داد تا بهروز عطایی در امتیاز ۱۷-۱۵ درخواست وقت استراحت کند. با دفاع روی تور محمد موسوی و خطای بازیکن چینی امتیاز ۲۳ نصیب ایران شد و در نهایت ایران ست سوم را ۲۵ - ۲۰ برد. شریفی با ۸ و خانزاده با ۵ امتیاز عملکرد خوبی در این ست داشتند.

ست چهارم: ایران ۲۵ - چین ۱۴ 

چین سه امتیاز متوالی گرفت اما شریفی و اسماعیل‌نژاد ایران را در امتیاز ۳-۳ به بازی برگرداندند. ۲ امتیاز سرویس پیاپی اسماعیل‌نژاد ایران را ۷ بر ۴ جلو انداخت. اسماعیل نژاد در امتیاز ۹ باز هم از سرویس پوئن گرفت تا ایران اختلاف را به ۵ برساند. ایران در امتیاز ۱۶ بر ۱۰ همچنان تیم برتر زمین بود.

اسماعیل‌نژاد باز هم در خط سرویس موتورش روشن شد و با ۲ امتیاز سرویس اختلاف را به ۱۰ رساند (۲۱-۱۱ ایران). محمد موسوی امتیاز ۲۳ را برای ایران بدست آورد و جواد کریمی امتیاز ۲۴ را به نام خود ثبت کرد. شهروز همایونفرمنش امتیاز ۲۵ را بدست آورد تا ایران در نهایت با نتیجه ۳ بر یک چین را مغلوب کند.

ایران در چهارمین بازی خود ساعت ۷ و ۱۰ دقیقه فردا صبح (یکشنبه) برابر اسلوونی قرار می‌گیرد

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر