پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
نماینده دشتستان در مجلس مطرح کرد:
خبرنگار فکرشهر در یکی از جلسات شورای شهر نیز این موضوع را شاهد بوده که همین وکیل که به عنوان مهمان در جلسه حضور داشته، ادعا می کرد، موکل او، مالک حمام عمومی برازجان است و باید این حمام به آن ها برگردد!!...
کد خبر: ۱۷۰۵۲
جمعه ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۰

فکرشهر: نماینده ی مردم دشتستان در مجلس گفت که یکی از وکلای ساکن استان بوشهر، مدعی شده که نصف شهر برازجان متعلق به موکل اوست!

\n\n

به گزارش فکرشهر، سید مهدی موسوی نژاد که مهمان تلفنی برنامه ی نشست خبری ساعت 22:30 دقیقه ی شب گذشته ی کانال دو صدا و سیما ـ پنج شنبه، 5 آذرماه 94 ـ با موضوع «زمین خواری و دریاخواری و کوه خواری در شمال و جنوب کشور» بود، در پاسخ به سوال مجری مبنی بر این که «مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر گفته 5 هزار پرونده ی زمین خواری در محاکم قضایی استان وجود دارد، در حالی که رییس کل دادگستری استان بوشهر به من گفت بعید می دانم چنین باشد»، این تعداد پرونده را تایید کرد و اظهار داشت: این 5 هزار پرونده، پرونده هایی است که در کمیسیون ماده ی 56 مطرح و محل اختلاف است. 

\n\n

وی ادامه داد: این پرونده ها محل اختلاف بین کسی که ادعای مالکیت دارد و امور اراضی و منابع طبیعی است.

\n\n

موسوی نژاد ابراز داشت: عده ای از زمین خواران آمده اند و زمین هایی که در اختیار داشته اند را افزایش داده اند؛ مثلا اگر کسی 2 هکتار زمین داشته، 200 هکتار را به تملک خود درآورده و همین باعث شده که در کمیسیون بررسی شود و قاضی هم رای صادر کرده و همین باعث مطرح شدن پرونده است؛ بخشی از این سودجویان هم با روابط نادرست و ناصحیح با بعضی جاها رای را گرفته اند.

\n\n

سید مهدی موسوی نژاد در پاسخ به این سوال مجری که «آن جا هایی که با آن ها لابی می کنند، کجاست؟» هم پاسخ داد: برخی از وکلا با بعضی از افرادی که ادعای مالکیت می کنند، اسنادی را درست کرده و بعد هم وکیل با علم حقوقی که دارد، ورود کرده و حکم را هم متاسفانه می گیرد.

\n\n

نماینده ی مردم دشتستان در مجلس، در پاسخ مجری که گفت «شما منظورتان دستگاه قضایی است»؟ هم، پاسخ داد: بله.

\n\n

موسوی نژاد گفت: در خود شهرستان دشتستان ما، نزدیک به 200 هکتار زمین را در خود محدوده ی شهر برازجان، ادعای تملک کرده، برخی را تملک کرده و به فروش رسانده اند و یا مثلا در شهرستان تنگستان.

\n\n

وی در پاسخ به این سوال که «شما گفته اید فرزندان برخی مسئولان به دنبال زمین هایی هستند که برای منطقه آزاد بوشهر در نظر گرفته شده» و این که «این آقازاده ها چه کسانی هستند؟» نیز، گفت: منظورم در مناطق آزاد بوده؛ این فرزندان، بعضی در همان مناطق آزاد کار می کنند، البته بوشهر ما هنوز به تصویب مجلس نرسیده ولی برخی که از محل اطلاع پیدا می کنند و به رانت اطلاعاتی و واسطه ها دسترسی دارند، زمین ها را به نام خود می کنند. مثلا ما برای احداث پتروشیمی دیدیم که برخی مسئولین یا برخی که مسئولیت داشتند، رفتند به سراغ زمین ها.

\n\n

وی اافزود: برخی زمین ها را که زمین خواران دست گذاشته اند،  در محاکم قضایی در حال بررسی است. اداره ی اطلاعات خوب همکاری کرده و منابع طبیعی در جهت برگشتن این زمین ها تلاش می کند و استاندار محترم هم دستوری داده اند که کم تر ثبت زمین ها انجام شود تا زمین خواری صورت نگیرد.

\n\n

سید مهدی موسوی نژاد اضافه کرد: ولی به هرحال شاهد این هستیم که بخشی از زمین هایی که متعلق به مردم است مورد ادعا قرار می گیرد. یک مورد را خدمت تان عرض کنم که خیلی عجیب است، یکی از وکلای محترم ما در استان بوشهر، یک جا آمده ادعا کرده که نصف شهر برازجان متعلق به فلان موکل من است! و این گونه زمین خواری ها متاسفانه در حال انجام است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، پیش از این زمزمه هایی مبنی بر ادعای یک وکیل از طایفه ی .............. به گوش رسیده بود که مدعی شده بود نصف شمالی شهر برازجان از محلات علی آباد و حسین آباد تا دهقاید و حتی مناطق شرقی همین راستا در شهرک های امام و ... را مادر سند دارد!!

\n\n

خبرنگار فکرشهر در یکی از جلسات شورای شهر نیز این موضوع را شاهد بوده که همین وکیل که به عنوان مهمان در جلسه حضور داشته، ادعا می کرد، موکل او، مالک حمام عمومی برازجان است و باید این حمام به آن ها برگردد!!

\n\n

حالا با این سخنان موسوی نژاد مشخص شده که چنین وکیل و موکلی وجود خارجی دارند و مقابله با چنین اقداماتی، به برخورد قاطع مسئولین قضایی نیازمند است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر