شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در این سازمان عملکرد آن در قلب اقتصاد مقاومتی معنادار می شود...
کد خبر: ۳۲۲۶۴
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۵

فکرشهر: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در این سازمان عملکرد آن در قلب اقتصاد مقاومتی معنادار می شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، زهرا احمدی پور روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: فرصت هایی که در این سازمان وجود دارد، می تواند اقتصاد مقاومتی را در این عرصه پایدار کند و به تولید و اشتغال رونق جدی ببخشد.

وی اضافه کرد: با تحقق این مهم به تاب آوری اقتصادی نیز کمک شایانی می شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری بیان کرد: سفر به استان بوشهر نیز در این ارتباط است و انتظار می رود با شناخت خوبی که از آن پیدا می کنیم، بتوانیم گام تاثیری گذاری با هدف تحقق شعار سال برداریم.

احمدی پور ادامه داد: بوشهر به عنوان یکی از استانهای ساحلی کشور ظرفیت های فرهنگی فراوانی دارد و بواسطه ساحلی بودن آن یک ظرفیت مهم برای رونق گردشگری دریایی است.

وی گفت: ظرفیت هایی که در جنوب کشور و بویژه استانهای ساحلی است می تواند به ظرفیت های گردشگری کشور در منطقه جنوب کمک کند.

احمدی پور بیان کرد:همچنین استان بوشهر از ظرفیت صنایع دستی مناسبی برخوردار است که باید به بدنه کشور متصل تا زمینه فروش بهتر صنایع دستی این استان فراهم شود.

وی اضافه کرد: از لحاظ تاریخی نیز این استان دارای آثار ارزشمندی است که بخش عمده آنها به عنوان سرمایه ملی کشور باید مورد توجه و نگاه جدی قرار گیرند.

احمدی پور گفت: در سفر به بوشهر سعی داریم مشکلات این استان در این سه عرصه را بررسی و برای سال 96 برنامه ریزی های لازم را انجام دهیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری در بخش دیگری از سخنان خود درباره سفرهای نوروزی امسال بیان کرد: در نوروز سال جاری با وجود شرایط جوی ناپایدار، شمار سفرها، اقامت ها و بازدیدهای مردم شرایط مطلوبی را سپری کرد.

احمدی پور ادامه داد: وجود مقاصد متنوع گردشگری باعث شد تا در مجموع این امر بصورت جدی انجام شود.

وی یادآور شد: امسال در کشور بازارچه های صنایع دستی بیشتری در کشور ایجاد که حداقل 2 برابر سال گذشته بود.

احمدی پور اظهار داشت: در عید نوروز امسال سازمانهای مردم نهاد (سمن ها) به مردمی کردن نوروز کمک شایانی کردند زیرا دولت به استفاده از مشارکت مدنی در برنامه پایبند است.

وی گفت: در نوروز 96 ورود سمن ها به عنوان سین هشتم نوروز قلمداد شد که این نوید دهنده مشارکت گسترده برای نوروز 97 است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر