پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۳۸۳۴۹
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸

فکرشهر: مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر با تاکید بر افزایش راندمان تولید در عرصه های طبیعی گفت: بر همین اساس تامین روشنایی مرتع داران استان بوشهر با انرژی خورشیدی را در دستور کار داریم.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سهیل مهاجری در جمع مرتع‌داران اظهار داشت: تامین روشنایی منازل مرتعداران به وسیله تجهیزات خورشیدی برای اولین بار در توسط منابع طبیعی انجام می‌شود و در مساحت ۱۰ هزار هکتار از مراتع صعب العبور «هفت چاه» شهرستان کنگان انجام شده است.

وی اضافه کرد: این پروژه در نیمه نخست سال جاری و از محل اعتبارات ملی و در راستای حفاظت مشارکتی صورت گرفته است.

مهاجری کاهش بهره‌برداری در عرصه های منابع طبیعی و ایجاد زمینه‌های عدالت اجتماعی در مناطق محروم و ایجاد انگیزه در حفظ و حمایت از منابع ملی را از اهداف مهم این طرح دانست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اظهار داشت: در سال‌های گذشته نیز تا کنون ده‌ها دستگاه آبگرمکن خورشیدی با هدف صیانت از جنگل‌های زاگرس و جنوب کشور و استفاده بهینه از انرژی‌های نو توسط منابع طبیعی در مناطق روستایی، کوهستانی و عشایری استان بوشهر نصب و راه‌اندازی شده است.

وی بر ترویج این فرهنگ در تمامی نقاط استان تاکید کرد و گفت: اداره حفاظت و حمایت منابع طبیعی آمادگی دارد که با مراجعه مرتعداران و همکاری آنها، نصب انرژی های نو و پاک را در سایر مناطق استان نیز توسعه دهد.

مهاجری تصریح کرد: در گذشته روستائیان و مرتع داران ما برای روشنایی محل زندگی خود، پخت غذا و استحمام از درختان منطقه برای تهیه مواد سوختی خود استفاده می‌کردند و این امر خسارت زیادی به جنگل وارد می‌کرد و این مسئله ضرورت توسعه روشنایی و آبگرمکن خورشیدی را در مراتع استان بیشتر کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری مسئولین مربوطه اعتبارات بیشتری در اجرای این گونه طرح‌ها در استان جذب شود و مرتع داران بیشتر تحت پوشش قرار گیرند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر