جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۰۶۶
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۳

فکرشهر: فرماندار تنگستان گفت: آماده تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز و آزادسازی عرصه‌های ملی از دست متجاوزان در تنگستان هستیم.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالحسن رفیعی‌پور عصر شنبه در نشست پیشگیری از تعرض به اراضی ملی و ساخت و سازهای غیر مجاز اظهار داشت: طبق قانون آماده تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز و آزادسازی عرصه‌های ملی از دست متجاوزان هستیم.

وی خاطر نشان کرد: پس از بررسی و صدور احکام قضائی با هماهنگی دستگاه قضائی و نیروهای انتظامی و امنیتی و با حضور دستگاه‌های مرتبط اقدام به آزادسازی عرصه‌های زیست محیطی و منابع طبیعی و تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز می‌شود.

رفیعی پور بیان داشت: در خصوص اجرای آرای صادره در خصوص پرونده‌های قضائی تشکیل شده دستگاه‌های اجرایی همچون محیط زیست، منابع طبیعی، امور اراضی جهاد کشاورزی و امور آب که دارای احکام تخریب هستند، باید دستگاه‌های مسئول به سرعت پیگیری و موارد را آماده تخریب کنند و فرمانداری با قدرت آماده است تمهیدات امنیتی و هماهنگی‌های اجرایی و پشتیبانی را انجام دهد.

وی افزود: دستگاه قضائی اعلام کرده است که به پرونده‌های تعرض به اراضی ملی و ساخت و سازهای غیر مجاز به طور ویژه و با سرعت رسیدگی کرده و احکام لازم در این زمینه صادر می‌شود.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: تسریع در روند صدور و اجرای احکام متخلفین در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز توسط مراجع قانونی راه کار مهمی است که می‌تواند به عنوان یک عامل بازدارنده نقش آفرین باشد که در این خصوص دادستان تنگستان و دادگاه دلوار اقدامات بسیار خوبی در راستای صدور احکام قضائی انجام و دستگاه‌های متولی نیز بایستی نسبت به اجرای احکام صادر شده اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد با گرفتن اراضی ملی جهت اجرای طرح‌های کشاورزی، صنعتی و … طی سال‌های گذشته تاکنون، اقدامی در راستای اجرای طرح نکرده‌اند، تاکید کرد: امور اراضی جهاد کشاورزی موظف است ظرف مدت یک ماه نسبت به لغو قرارداد واگذاری زمین، طرح‌هایی که اجرایی نشده اقدام کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر