جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۶۴۸
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۶

فکرشهر: مدیر هوشمندسازی مرکز گسترش فناوری اطلاعات ( مگفا) گفت: جهاد دانشگاهی برای پر کردن خلا بین صنعت، دانشگاه و جامعه ایجاد شده‌است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سید غلامرضا زین العابدینی روز شنبه در وبینار مهارت‌های کسب و کار دیجیتالی جهاد دانشگاهی بوشهر گفت: هدف از تعریف یک سیستم پویا و فعال از گروه‌های دانشجویی در قالب جهاد دانشگاهی ایجاد استارتاپ‌ها و فعالیت در یک بستر مناسب برای حل مشکلات موجود در زمینه اشتغال و درآمدزایی و در نتیجه حل مشکلات اقتصادی کشور است.

وی ادامه داد: شرکت مگفا تلاش کرده در حوزه فناوری‌های نوین از جمله مباحث هوشمندسازی و هوش مصنوعی فعالیت‌هایی داشته باشد در همین ارتباط پروژه شهر هوشمند بوشهر نیز بر اساس تعاریف استانداردهای بین‌المللی برای نخستین بار و به عنوان پروژه پایلوت از سوی این شرکت در بندر بوشهر اجرا می‌شود.

زین العابدینی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی از طریق بازوی اجرایی مراکز آموزشی تخصصی و علمی کاربردی که در اختیار دارد می‌تواند در حوزه طراحی و برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و تخصصی به منظور آموزش نیروهای متخصص مورد نیاز برای دوره‌های جدید کسب و کار دیجیتالی نیروی انسانی ماهر آماده کند.

وی یادآور شد: دانشجویان پس از طی دوره ارشد یا دکترا مجبور به گذراندن دوره‌هایی برای انطباق با نیاز بازار کار هستند.

مدیر هوشمندسازی مرکز گسترش فناوری اطلاعات افزود: شناسایی مشکلات اصلی شهر با کمک مردم و مسئولان شهری و ارائه راهکار با استفاده از قابلیت نیروهای بومی که این کار به کارآفرینی و توسعه مهارت‌های کسب و کار دیجیتال کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: استفاده از فناوری هوش مصنوعی در ۱۰ سال آینده از حوزه‌های اصلی کسب و کار دیجیتال به شمار می‌رود و در حقیقت کمک به توسعه این اکوسیستم و همکاری بخش خصوصی و دولتی یکی از راه‌حل‌های برون‌رفت از مشکلات کنونی کشور در بحث اشتغال و درآمدزایی است.

مدیر هوشمندسازی مگفا گفت: توسعه استارتاپ‌ها، برنامه مدون و حمایت بخش دولتی و عمومی از شرکت‌های کوچک و دانش‌بنیان که تبدیل به غول‌های فناوری شده‌اند اتفاقی است که در چین رخ داده و تصور می‌شود این مدل برای توسعه هوش مصنوعی در کشور مدل مناسبی باشد که در این مدل شهرداری ها از طریق ارائه سوبسید و کمک مالی نقشی مهم در این روند داشته‌اند.

وی بیان کرد: شاه‌کلید ما بخش دولتی است که بتواند با یک برنامه مدون بودجه‌ها را به سمت کاربردهای درست و آینده‌دار در حوزه کسب ‌و کارهای دیجیتالی هدایت کند و زمینه برای ورود آسانتر به دنیای کسب و کار و حمایت از آنان با برنامه منسجم‌تری حمایت و ایجاد شود.

وبینار فناوری، کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار دیجیتالی به همّت جهاد دانشگاهی استان بوشهر به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر، مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان بوشهر، مرکز نوآوری و شکوفایی و اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر برگزار شد؛ این وبینار با حضور دکتر حبیب الله اصغری، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی؛ مهندس علی سملیان، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر؛ دکتر سید غلامرضا زین‌العابدین، مدیر هوشمند سازی مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا)؛ مهندس غزال اطمینان، محقق و مدیر کسب‌وکار شرکت AIT اتریش برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر