جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز:
کد خبر: ۹۷۹۷۳
جمعه ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۱

فکرشهر: مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز گفت: وزارت نفت ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های مسئولیت‌های اجتماعی در استان بوشهر در نظر گرفته که ۳۴۴ میلیارد تومان آن آماده تخصیص است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، بابک دارابی امروز جمعه در نشست وزیر نفت با مردم شهرستان جم یادآورشد: عمل به مسئولیت اجتماعی از اولویت‌های نخست وزارت نفت است در همین راستا در  استان بوشهر تقریبا بالاترین اختصاص اعتبار به مسئولیت‌های اجتماعی انجام شده است.

وی افزود:این رقم برای اجرای ۳۶۰ پروژه در استان بوشهر اختصاص داده شده است.

دارابی یادآورشد: به دستور وزیر نفت محدودیت منابع در خصوص پروژه‌های مسئولیت اجتماعی با توجه به مشکلاتی که وجود دارد، لحاظ نشود و پروژه‌ها برای همکاری و مشارکت با دستگاه‌های بهره‌بردار منطقه در اولویت پرداخت شود .

به گفته دارابی، سرفصل پروژه‌های مسئولیت اجتماعی در حوزه‌های بهداشتی، درمانی، آموزشی، طرح‌های هادی روستایی و راه‌های مواصلاتی هستند که طرح‌های هادی روستایی دارای اولویت نخست و مراکز آموزشی در اولویت دوم قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم تا انتهای امسال براساس برنامه زمانبندی که تنظیم شده، بتوانیم ۳۳ پروژه از این پروژه‌ها را با اعتبار ۶۱ میلیارد تومان تکمیل کنیم، گفت: براساس دستور وزیر نفت مبنی بر اختصاص ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین آب سیراف جم، امیدواریم بتوانیم فاز یک این پروژه آبرسانی به شهر جم و روستاها و شهرک جم را تا پایان سال عملیاتی کنیم و مردم از آب پایدار در منطقه بهره‌مند شوند.

رئیس جمهوری به همراه اعضای هیات دولت و در قالب ششمین سفر استانی دولت سیزدهم صبح روز جمعه ۱۶ مهرماه وارد استان بوشهر شدند و در فرودگاه بین المللی استان مورد استقبال مسئولان قرار گرفتند.

در ششمین استانی سفر هیات دولت به استان بوشهر ۶  وزیر کابینه دولت سیزدهم، شامل وزیر کشور، راه و شهرسازی، نفت، نیرو، جهاد کشاورزی و اقتصاد و دارایی رئیس جمهوری را همراهی می کنند.

 براساس برنامه ریزی انجام شده وزیر نیرو به شهرستان‌های دشتی و تنگستان، وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان و وزیر اقتصاد و دارایی به شهرستان‌های گناوه و دیلم سفر می‌کنند و وزیر راه و شهرسازی نیز روز گذشته به شهرستان های عسلویه، کنگان و دیر سفر کرد و پروژه های زیربنایی این مناطق را مورد بازدید قرار داد.

 وزیران  یادشده که معین دولت هستند علاوه بربررسی میدانی مسایل و مشکلات شهرستان ها در نشست شورای اداری شرکت می‌کنند و دیدارهایی با اقشار مختلف مردم و خانواده‌های شهدا و ایثارگران خواهند داشت.

همچنین محمد اسلامی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی،دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهوری و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول و رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز در بازدیدها ، دیدارها و جلسات سفر  رئیس جمهوری به استان بوشهر  آیت الله رئیسی را همراهی می کنند.

بازدید از شرکت صنعتی دریایی ایران ( صدرا)، منطقه ویژه اقتصادی و اسکله  شهید محلاتی ، دیدار با نخلداران اهرم مرکز شهرستان تنگستان، بازدید موزه شهید رئیسعلی دلواری، پروژه راه آهن بوشهر- شیراز - عسلویه و نیروگاه اتمی بوشهر از جمله برنامه هایی است که رئیس جمهوری پس از ورود به بوشهر انجام داده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر