چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
گزارش اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر: مادری دیگر، با نشان دادن یک عکس به «فکرشهر»، گفت: تمام مسوولین این روستا را رها کرده اند به حال خودش و فرزند مدرسه ای من برای یافتن آنتن و اینترنت باید به بالای کابینت آشپزخانه برود...
کد خبر: ۹۸۷۴۳
سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲

فکرشهر ـ مصطفی محمدزاده فرد: در حالی که حدود یک ماه از آغاز به کار مدارس و دانشگاه ها در سال تحصیلی جدید می گذرد، به دلیل شرایط کرونایی، آموزش ها همچنان مجازی است و به نظر می رسد حالا حالاها هم این وضعیت آموزش مجازی ادامه خواهد داشت، ولی در بسیاری از نقاط، ضعف خدمات دهی تلفن های همراه و اینترنت، اعتراض دانش آموزان و به ویژه والدین آن ها را در پی داشته است؛ ضعفی که با وجود گذشت نزدیک به دو سال از مجازی شدن آموزش ها، همچنان بر جای خود باقی است و به نظر می رسد مسوولین ارتباطی و اینترنتی استان بوشهر، تلاشی برای حل آن ندارند.

یکی از مناطقی که اهالی آن به وضعیت اینترنت خطوط تلفن همراه و نبود تلفن ثابت اعتراض داشته و از آن شاکی هستند و این اعتراض خود را در تماس های تلفنی متعدد به «فکرشهر» اعلام کرده اند، روستای «چاه خانی» در شهرستان دشتستان است؛ روستایی که همه اهالی آن معترض به سرعت و آنتن دهی اینترنت بوده و بیشتر اعتراض آن ها هم به دلیل شروع مدرسه و کلاس های آنلاین است؛ این وضعیت به ویژه برای مادران این روستا مشکل آفرین تر شده است چرا که آن ها، بیشتر با مشکلات فرزندان خود برای تحصیل مواجه و درگیر هستند.

یکی از این مادران که زنی میان سال است و دو فرزند دارد که یکی کنکوری و دیگری متوسطه است، با اعتراض به نحوه عملکرد بخشداری و شورای روستای «چاه خانی» و البته مدیریت ارتباطات شهرستان و استان، به «فکرشهر» گفت: فرزندان من برای پیدا کردن نقطه ای که اینترنت باشد گوشی به دست تمام خانه و حیاط را می گردند تا بلکه کمی اینترنت پیدا شود و بتوانند فایل درسی خودشان را ارسال کنند.

مادر دیگری هم که خود را «راضیه» معرفی می کند، گفت که روز گذشته فرزندش به دلیل ورود نشدن به برنامه «شاد» به دلیل کندی اینترنت تلفن همراه، غیبت خورده و روزهای دیگر هم دردسرهایی در کلاس داشته است.

خانم دیگری هم با بیان این که چندین سال است که به وضعیت اینترنت این روستا معترض هستند و «هیچکس پیگیر این مساله نبوده»، به «فکرشهر» گفت: همیشه مشکل اینترنت بوده ولی این سال ها با شروع بیماری کرونا و آنلاین شدن درس ها و مدارس، این دردسر برای والدین، چندین و چند برابر شده و داد همه خانواده ها را در آورده است.

مردی میان سال نیز با اعتراض شدید به نحوه عملکرد بخشداری و دهیاری بیان داشت: این روستا سال ها است با مشکلات این چنینی دست به گریبان است و هیچکس هم صدای ما را نمی شنود. مدیرکل ارتباطات هم اصلا به اینجا نیامده و امیدواریم استاندار و مسوولین جدید استان، صدای ما را بشنوند.

مادری دیگر، با نشان دادن یک عکس به «فکرشهر»، گفت: تمام مسوولین این روستا را رها کرده اند به حال خودش و فرزند مدرسه ای من برای یافتن آنتن و اینترنت باید به بالای کابینت آشپزخانه برود.

زنی که خود را «حکیمه» معرفی کرد، نیز، گفت: این روستا علاوه بر مشکل اینترنت، مدت ها است که تلفن ثابت هم ندارد؛ می گویند کابل تلفن ثابت را سرقت کرده اند و بعد از آن هم کابلی وصل نشده و روستا مدت های زیادی است که بدون تلفن ثابت است و تنها راه ارتباطی ما شده همین موبایل (تلفن همراه) که آنتن دهی آن هم افتضاح است و اینترنت هم ندارد و این موضوع، باعث آزار رساندن به مردم شده است.

به گزارش «فکرشهر»، همه این ها در حالی است که آنتن دهی موبایل و اینترنت همراه، شاید در این زمانه که همه کارها حتی تحصیل، در چارچوب و قالب دنیای وب در حال انجام است و تمام دنیا به این واسطه به دهکده ای کوچک تبدیل شده، اولین و ساده ترین نیاز بشر کنونی باشد؛ نیازی اساسی که در بی توجهی بخشدار، فرماندار، استاندار و مدیرکل ارتباطات استان بوشهر، از مردم این روستا دریغ شده است؛ مردمی که مدت هاست حتی از داشتن تلفن ثابت هم محروم هستند و چشم امیدشان به استاندار جدید بوشهر و مسوولین جدید استان است که روی کار بیایند و مشکلاتشان را حداقل در این زمینه، به زودی حل کنند.
 

نظرات بینندگان
کاربر
|
-
|
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۶
شورا و دهیاری مهندس سملیان مدیر کل ارتباطات استان ،نماینده محترم دشتستان دکتر رضایی کارشناسان شرکت مخابرات استان را به کررات جهت مشکل اینترنت و آنتن دهی به روستا آورده اند اما آنها مشکلی را حل نکرده اند ضمنا مدارک مثبته پیگیری های شورا و دهیاری چاهخانی به بخشداری و فرمانداری و شرکت مخابرات  موجود هست در پیج دهیاری هم موجوده این یک مشکل اساسی برای مردم چاه خانی هست که گریبانگیر همه هم شده اما مطلب نوشتن بدون اطلاعات کافی و یکجانبه گرایی و تخریب سیستم اداری بی انصافی است.
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر