چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۲۱۹۴
سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: برای تامین آب پایدار استان تا کنون ۱۰ مرکز تولید آب راه‌اندازی شده و ۱۰ مرکز دیگر در حال اجراست.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، ابوالحسن عالی افزود: ظرفیت آماده تولید کنونی آب‌شیرین‌کن‌ها در استان بوشهر افزون‌بر ۱۰۰ هزار متر مکعب است و ۱۴۰ هزار متر مکعب هم در دست ساخت است که یکی از آن‌ها آب‌شیرین‌کن نیروگاه اتمی (رئیسعلی دلواری) به ظرفیت ۷۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز است.

وی با بیان این‌که ساخت آبشیرین‌کن‌ها موجب پایداری و تامین آب استان می‌شود، اضافه کرد: در زمان حاضر روزانه ۴۲۰ هزار مترمکعب تولید آب در استان داریم که یک چهارم آن از طریق آب‌شیرین‌کن‌ها تامین می‌شود، اما آنچه در افق ۱۴۱۵ تعریف شده باید افزون بر ۶۰ درصد آب تامینی استان از طریق آبشیرین‌کن‌ها باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: در زمان حاضر بیشتر آب شرب مورد نیاز مردم استان بوشهر از سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد و از منابع آب استان فارس دریافت می‌شود، اما با توجه به تاثیر خشکسالی‌هایی که با آن مواجه می‌شویم و نوسانات شدید آب ورودی که موجب کاهش آب استان می‌شود و تنش‌های آبی که در گذشته داشته‌ایم و در آینده نیز احتمال تکرار آن وجود دارد، باید به فکر منابع آب پایدار برای استان باشیم.

وی بیان کرد: براساس پیش‌بینی‌ها امسال سال پربارشی نداریم و احتمال وقوع خشکسالی نیز وجود دارد، به‌همین منظور چندین طرح درحوزه آب شهری و روستایی به ارزش هزار میلیارد تومان در زمستان پیگیری می‌شود که ساخت آب‌شیرین‌کن‌ها از جمله این طرح‌ها است و امیدواریم تا تابستان آینده کمترین تنش را حوزه آب استان داشته باشیم.

عالی با اشاره به عزم دولت سیزدهم برای رفع مشکل کم‌آبی در استان بوشهر با ساخت آب‌شیرین‌کن‌ها گفت: تا قبل از استقرار این دولت تنها در شهرستان‌های بوشهر، دشتی و کنگان آب‌شیرین‌کن بود، اما در زمان حاضر در ۹ شهرستان از ۱۰ شهرستان استان آب‌شیرین‌کن در مدار یا در حال ساخت است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر