شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۵۹۲۴
دوشنبه ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۴

فکرشهر: معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: در زمان حاضر روزانه ۱۰۵ هزار متر مکعب آب از طریق آب‌شیرین‌کن‌ها در استان بوشهر شیرین‌سازی و وارد چرخه مصرف می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، محمدهادی رستمیان در بازدید از طرح‌های حوزه آب استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح‌های جدید در حوزه آب استان، بیان کرد: در دولت سیزدهم شاهد شتاب بخشیدن به طرح‌های این حوزه به‌ویژه در زمینه آب شرب هستیم.

وی افزود: در زمان حاضر بیش از ۱۰۵ هزار متر مکعب از طریق آب‌شیرین‌کن‌ها در استان بوشهر تامین می‌شود که کمک بزرگی به حل مشکل آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان کرده است.

معاون عمرانی استاندار بوشهر ادامه داد: همچنین بیش‌از ۱۴۵ هزار متر مکعب آب‌شیرین‌کن جدید نیز در استان دست اجراست که تکمیل این طرح‌ها موجب کاهش چشمگیر وابستگی به آب استان‌های همجوار و رفع مشکل بی‌آبی استان می‌شود.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان بوشهر نیز گفت: آب‌شیرین‌کن ۷۰ هزار متر مکعبی نیروگاه اتمی بوشهر و همچنین چند طرح جدید دیگر آب‌شیرین‌کن در استان در حال ساخت است که با بهره‌برداری از آن‌ها وضعیت آب استان متحول می‌شود.

ابوالحسن عالی افزود: با هدف جلوگیری از هدررفت آب، طرح نوسازی و بازسازی شبکه انتقال آب و تعویض شبکه‌های فرسوده به‌طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: تامین به‌موقع اعتبارات مورد نیاز طرح‌های آبرسانی مساله مهمی است که با حمایت مدیران ارشد استان محقق می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر