پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۲۲۶۳
جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۴

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: خط انتقال مجتمع آبرسانی ارم- دهرود به عنوان یکی از طرح‌های شاخص شهرستان دشتستان اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، ابوالحسن عالی اظهار داشت: خط انتقال مجتمع ارم دهرود شهرستان دشتستان در راستای طرح‌های جهاد آبرسانی اجرایی شده که با حمایت اعتباری مناسب اکنون با روند بسیار خوبی در حال اجرا است.

وی بیان کرد: با اجرای خط انتقال آب مجتمع ارم-دهرود جمعیتی در حدود پنج هزار نفر از آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار می‌شوند.

عالی ادامه داد: روستا‌های پرگانک، کمه زرد، دهرود علیا، دهرود سفلی، چهوک از جمله روستا‌های تحت پوشش این طرح آبرسانی هستند.

وی اظهار داشت: طول اجرایی این خط حدود ۳۲ کیلومتر است که به واسطه اجرا در منطقه‌ای کوهستانی از جمله طرح‌های شاخص آبرسانی در روستا‌های استان به شمار می‌رود.

عالی اظهار داشت: با حجم قابل توجه طرح‌های اجرا شده در حوزه نوسازی و توسعه شبکه آبرسانی در استان پیش بینی شده میزان هدر رفت آب در شبکه آبرسانی استان به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

وی افزود: کاهش هدرفت یکی از الزامات برای تامین آب پایدار است که این مهم با اجرای طرح‌های مختلفی در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر در دست ساخت است.

عالی گفت: بخشی از این طرح‌ها در قالب جهاد آبرسانی روستایی و با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرا شده که اتمام آن‌ها نویدبخش تامین آب پایدار در روستا‌های هدف طرح است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر