چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۵۶۳۴
سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵

فکرشهر: فرماندار شهرستان دیر گفت: اسکان مسافران نوروزی در مدارس و کمپ‌های شهرداری‌های شهرستان دیر همراه با رعایت شئون اسلامی و حرمت ماه رمضان باشد.

به گزارش فکرشهر از مهر، یونس باربرز در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیر با قدردانی از حضور باشکوه مردم در انتخابات ۱۱ اسفندماه، اظهار داشت: به فضل الهی با امداد‌های غیبی، امپراطوری رسانه‌ای دشمن شکست خورد و پروژه دشمن در تحریم انتخابات ناکام ماند و برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی برای همیشه ماندگار شد.

فرماندار شهرستان دیر با اشاره به در پیش بودن عید نوروز و حضور مسافران نوروزی در شهرستان دیر، افزود: اسکان مسافران نوروزی در مدارس و کمپ‌های شهرداری‌ها و … همراه با رعایت شئون و ارزش‌های اسلامی و حرمت ماه رمضان باشد.

وی با تاکید بر ضرورت وحدت و همدلی در جامعه، بیان کرد: هر جا با هم بودیم به اهداف‌مان رسیدیم و هر چیزی که در قبال آن منفعل بودیم اتفاقی نیفتاد، بنابراین در راستای امر به معروف و کار‌های فرهنگی و کنترل بخش‌های مختلف شهرستان باید با هم باشیم.

وی با بیان اینکه کار‌هایی که بر عهده داریم به نحو شایسته انجام دهیم، گفت: در بحث آسیب‌های اجتماعی ضعیف عمل کرده‌ایم، حتی کارگروه‌هایمان خوب برگزار نشده است و بهزیستی در این زمینه باید قوی‌تر عمل کند.

باربرز با تاکید بر الزام نصب علائم ویژه ماه مبارک رمضان در اماکن خدماتی، ابراز کرد: بنر برنامه‌هایی مانند پویش این شهر روزه دار است در اماکن عمومی نصب شود.

باربرز با بیان اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکری که نسبت به روزه‌خواری در ملاعام تذکر می‌دهند باید حمایت شوند، بیان کرد: از ظرفیت شبکه‌های تبلیغاتی و آگهی‌ها و بلیبورد‌ها برای ایجاد فضای قرآنی در شهر‌ها و تذکرات مرتبط با ماه رمضان استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: گسترش محافل قرآنی در اماکن عمومی مانند پارک‌ها و جاذبه‌های گردشگری و غیره، برگزاری سفره افطاری در محلات و مساجد و برگزاری جشنواره غذا‌های بومی و محلی و سالم بعد از افطار در ایام ماه رمضان دنبال شود.

فرماندار شهرستان دیر گفت: اگر همه نهادها، ارگان‌ها، مساجد، هیأت‌های مذهبی و اتحادیه‌های صنفی پای کار باشند می‌توانیم در ماه رمضان و عید نوروز جلوی هنجارشکنی‌ها را بگیریم و شهر را کنترل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اتاق اصناف و اداره اماکن نیروی انتظامی باید الزامات حوزه عفاف و حجاب را به اصناف و اماکن متذکر شوند، افزود: راه‌اندازی فروشگاه محصولات فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در ساحل به ترویج این معروف در جامعه کمک می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر