دوشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۷۱۴
شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۰

فکرشهر: مدیرکل امور مجلس و لوایح بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: ارتقای پلکانی ایثارگران توانمند شاغل در دستگاه‌‎های اجرایی در دستور کار قرار گرفته که این مهم با شناسایی ایثارگران و ارائه آموزش‌های لازم به آنان فراهم می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رضا رحیمی‌نسب روز شنبه در نشست شورای امور ایثارگران استان بوشهر افزود: ارتقای ایثارگران توانمند در شیوه پلکانی به معنی این نیست که کارمندی ادعای مدیرکلی کند بلکه این افزایش رتبه باید به صورت مرحله‌ای و متناسب با ظرفیت آنان صورت گیرد.

وی بیان کرد: در این راستا با طراحی یک سامانه، ایثارگران نظام اداری شناسایی و برای استفاده از ظرفیت آنها اقدام خواهد شد.

رحیمی‎ نسب ادامه داد: همچنین باید گروهی متشکل از ایثارگران استان‌‏ها در مرکز ایجاد شود تا بتوانند به خوبی به اجرای طرح توانمندسازی ایثارگران کمک کنند.

  رئیس مشاوران وزیران در امور ایثارگران  افزود: ایثارگران با مشکلات مختلفی مواجه هستند و قرار نیست که در طرح توانمندسازی به همه مشکلات آنان پرداخته شود بلکه در این طرح اولویت اصلی با شناسایی، جذب و آموزش آنان است.

بازرس شورای مشاوران وزیران در امور ایثارگران و رئیس بازرسی طرح توانمندی ایثارگران نیز گفت: اینکه در برخی از ادارات نیروهای ایثارگر به عنوان مشاور و ضربه‎گیران مدیران باشند زیبنده نیست و باید از توانمندی‌‎های آنان به نحو مطلوبی استفاده شود.

عباسعلی مرزبان افزود: ایثارگران باید الگویی به تمام معنا در دستگاه‌‎های اداری باشند زیرا ایثاگری تنها مربوط به دوران دفاع مقدس نیست و باید با سیره و رفتار خود برای دیگران الگو باشند.

وی ادامه داد: باید با استفاده از ظرفیت مرکزهای دانشگاهی و علمی زمینه برای ارتقای سطح ایثارگران فراهم شود و از توانایی‌‎های آنان در دستگاه‎‌های اجرایی بخوبی استفاده شود.

مرزبان افزود: اگر قرار است فرزند شهید، ایثارگر یا جانبازی ارتقا پیدا کند باید تخصص و تعهد لازم را داشته باشد زیرا در غیر این صورت امکان ارتقای آنان وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در امور ایثارگران نگاهی به جناح‎ آنان وجود ندارد زیرا نگاه در حوزه ایثارگران و استفاده از توانایی‌های آنان با نگاه‌‎های فراجناحی و اعتماد به نظام و انقلاب اسلامی است.

مرزبان ادامه داد: در موضوع تبدیل وضعیت جامعه ایثارگری نیز کارگروهی تشکیل شد تا با ورود به دستگاه‌ها این مهم تا حصول نتیجه دلخواه پیگیری شود.

در این آیین یوسف دشتی مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران در استان بوشهر به عنوان رئیس هماهنگی توانمندسازی ایثارگران  و رسول رستمی به عنوان نماینده توانمندسازی ایثارگران معرفی شدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر