دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۴۰۴۴
پنجشنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

فکرشهر: امام جمعه دیر با تاکید بر اینکه بزرگترین سرمایه زندگی ما عشق و محبت به اهل بیت (ع) است افزود: باید عمل به سیره و روش حضرت زهرا سلام الله علیها را در زندگی خود پیاده کنیم.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی صبح پنج شنبه در مراسم معنوی قرائت زیارت حضرت زهرا سلام الله علیها در بندر دیر، اظهار داشت: بزرگترین سرمایه زندگی ما عشق و محبت به اهل بیت (ع) است.

امام جمعه دیر با اشاره به مقام و منزلت این بانوی عظیم الشان، افزود: جایگاه حضرت فاطمه سلام الله علیها در این حد است که خشم او خشم خداوند را در پی دارد و بی احترامی و اذیت و آزار او مانند بی احترامی به پیامبر اسلام است.

وی با تاکید بر استفاده از سبک زندگی فاطمی در جامعه، ادامه داد: در کنار برگزاری و حضور در مراسم بزرگداشت شهادت این بانوی بزرگوار باید محبت واقعی که همان عمل به سیره و روش حضرت زهرا سلام الله علیها است را در زندگی خود پیاده کنیم.

حسینی گفت: ما در ماه‌های محرم و صفر و ایام فاطمیه برای امام حسین علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها عزاداری می‌کنیم اما متأسفانه در امورات زندگی خود مانند مسئله ازدواج به معیارهای اهل بیت توجه نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه زندگی امیرالمومنین علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها الگوی جوانان باشد، یادآور شد: خانواده‌ها نباید با قرار دادن مهریه‌های سنگین راه را بر ازدواج جوانان ببندند.

امام جمعه دیر عنوان کرد: مشکلات امروز جامعه در بحث افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج ناشی از فاصله گرفتن از مکتب فاطمی است.

وی افزود: زن و شوهر باید در زندگی با هم سازگاری داشته باشند و اگر در خانه صداقت و راست گویی نباشد موجب اختلاف و طلاق زوجین می‌شود.

حسینی بیان کرد: حضرت فاطمه سلام الله علیها در کنار همسر داری و توجه به امورات خانه، مدافع ولایت بود و در این راه به شهادت رسید.

وی با گرامیداشت یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، ابراز کرد: صدق و اخلاصی که در زندگی این شخصیت وجود داشت ناشی از احترام ویژه او به بی بی دو عالم حضرت زهرا سلام الله علیها بود.

در این مراسم زیارت حضرت فاطمه سلام الله علیها توسط حجت الاسلام سیدمحمد کراماتی قرائت شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر