شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۶۹۳
يکشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲

فکرشهر: معاون اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت:  این استان در پرداخت تسهیلات ازدواج به زوج‌های جوان در میان استان های کشور جایگاه نخست را دارد و  در این ارتباط در پایان سال ۱۴۰۰ مورد تجلیل وزارت ورزش و جوانان قرار گرفت.

به گزارش فکرشهر، حسین دهجان روز یکشنبه در گفت‌وگو با حبرنگار ایرنا، اعلام کرد: تسهیلات ازدواج به ۹۴ درصد از زوج‌های جوان بوشهری پرداخت شده است و بر اساس آخرین آمار هیچ زوجی که اقدام به تکمیل پرونده خود کرده باشند در صف انتظار دریافت تسهیلات قرار ندارند.

معاون اداره کل ورزش و جوانان ااستان بوشهر افزود: تا پایان سال ۱۴۰۰ یکهزار و ۱۳۵ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج در استان بوشهر پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: این میزان تسهیلات به ۱۳ هزار و ۲۴۰ نفر اعطا شده است که میزان تسهیلات برای زوجین زیر ۲۵ سال ۱۰۰ میلیون تومان و برای بالای ۲۵ سال ۷۰ میلیون تومان بوده است.

دهجان یادآور شد: در سال گذشته ۲۱ هزار و ۵۲۹ نفر در استان بوشهر برای دریافت این تسهیلات نام نویسی کردند.

تسهیلات خود اشتغالی در سال ۱۴۰۰

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر در ارتباط با اعطای تسهیلات خود اشتغالی به جوانان متقاضی،  اعلام کرد: سال گذشته نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای پرداخت این تسهیلات به استان تعلق گرفت که این تامین اعتبار کافی نیست.

وی ادامه داد: با این وجود به این دلیل که دریافت کننده‌های این وام به دنبال راه‌اندازی بنگاه‌های کوچک هستند، همین میزان نیز کمک کننده بود که همه پرونده‌ها به صندوق کارآفرینی امید معرفی شدند.

دهجان افزود: علاوه بر این سال گذشته ۹۰۰ میلیون تومان نیز با بانک رسالت قرارداد داشتیم که در قالب شبکه‌ای از بازار و فروش، افراد متقاضی (بویژه در بخش اشتغال روستایی) وسیله مورد نیاز راه اندازی کسب و کار خود را به عنوان تسهیلات دریافت کردند.

ارائه مشاوره رایگان ازدواج به نیازمندان

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر بیان کرد: مشاوره ازدواج حضوری و تلفنی رایگان برای زوج‌های کم بضاعت از دیگر اقدامات  معاونت امور جوانان است و با همکاری شاخص‌ترین و مشهورترین مشاوران شهر صورت می‌گیرد.

وی گفت: کلاس‌های آموزشی به صورت ماهیانه  برای زوج‌ها و جوانان قبل از ازدواج به صورت آنلاین و حضوری در بیشتر استان بوشهر برگزار شد.

دهجان ادامه داد: زوج‌های جوان نیازمند و جوانان پیش از ازدواج برای دریافت مشاوره به مشاوران مجرب زیر نظر این اداره کل معرفی شدند و تا پنج جلسه به صورت رایگان راهنمایی و مشاوره دریافت کردند که هزینه آن را ورزش و جوانان به مرکز مشاوره می‌پردازد.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این برنامه‌ها آگاه سازی جوانان و زوج‌ها برای پیشگیری از طلاق و مشکلات زوج‌های جوان است اما توان موجود نسبت به گستردگی جامعه آماری اندک است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر