دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۵۲۹۵
يکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۵

فکرشهر: معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: شانه سازی در بیش از ۱۵۰ کیلومتر از راه‌های استان بوشهر اجرا شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالکریم اخترشناس صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور ارتقا ایمنی تردد و افزایش ایمنی سفرهای جاده‌ای برای بیش از ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های شریانی و ۵۰ کیلومتر از راه‌های غیرشریانی استان شانه سازی و شیب شیروانی ایجاد شده است.

وی افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان صرفاً با بکارگیری تجهیزات، ماشین آلات و لجستیک در اختیار خود نسبت به ایمن سازی، شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی محورها اقدام نموده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بیان داشت: محورهای ساحلی بوشهر به دیر در محدوده بردخون، شیف به گناوه، دیلم به بهبهان و پیچ‌های جاشک بیشترین شانه سازی و شیب شیروانی در آنها انجام شده است.

اخترشناس گفت: محورهای ارتباطی استان بوشهر به دلیل شرایط جغرافیایی و آب هوایی از جمله استان‌های است که استهلاک زودرس راه‌ها در آن شاهد هستیم، لذا بهسازی و ایمن سازی راههای ارتباطی یکی از اولویت‌های اصلی و مهم کاری ما می‌باشد.

وی تصریح کرد: شانه سازی ها، پاکسازی و حفظ حریم جاده‌ها، ایجاد رمپ‌های ورود و خروج استاندارد در بزرگراه‌ها که نقش مؤثری در کاهش حوادث ترافیکی دارد از جمله اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر افزود: در حالی که یکی از مهمترین دغدغه‌های اجتماعی کاهش تعداد تصادف‌های جاده‌ای و تلفات جانی و مالی ناشی از آن است، ایمن سازی محورها ی ارتباطی خصوصاً ایجاد شیب شیروانی و شانه سازی می‌تواند ما را در رسیدن به این هدف کمک کند.

وی اظهار داشت: استان بوشهر مجموعاً دارای چهار هزار و ۴۳۱ کیلومتر راه شامل ۶۷۱ کیلومتر بزرگراه، ۸۴۵ کیلومتر راه فرعی، ۵۷۲ کیلومتر راه اصلی و دو هزار و ۲۴۶ کیلومتر راه روستایی است که همواره نیازمند مراقبت و نگهداری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر