يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۵۹۰
سه‌شنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰

فکرشهر: معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در ۴ ماه نخست امسال از مبدا استان بوشهر به سراسر کشور جابجا شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، مهدی شهابی افزود: بیشترین کالای جابجا شده از مبدا استان بوشهر شامل انواع کالاهای اساسی، تولیدات پتروشیمی و پالایشگاه‌ها، سیمان و محصولات کشاورزی بوده است.

وی گفت: این کالا‌ها در ۱۷۰ هزار سفر به مقصد شهر‌های تهران، اصفهان، شیراز جابجا شده است.

شهابی افزود: وجود بنادر، مناطق ویژه اقتصادی، پالایشگاه‌ها و کارخانه‌های تولید سیمان و صنایع وابسته به نفت و گاز در استان باعث شده که با وجود شرایط تحریمی و همچنین روند کاهشی جابجایی کالا در بعضی نقاط کشور، در سال‌های اخیر همواره شاهد رشد جابجایی کالا در سطح استان باشیم.

وی بیان داشت: در این مدت بندر عسلویه با یک میلیون تن، بندر بوشهر با ۶۰۰ هزارتن و همچنین شهرستان دشتستان با ۴۵۰ هزار تن به ترتیب بیشترین سهم و شهرستان تنگستان با عدم حمل کالا کمترین سهم را در جابجایی و حمل و کالا به خود اختصاص داده اند.

شهابی گفت: ۲ هزار ۹۰۰ انواع کامیون با ۵ هزار راننده حرفه‌ای و ۱۵۴ شرکت حمل و نقل کالا‌ها را در سطح استان و خارج از استان جابجا می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر