دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر گفت: کشاورزان استان بوشهر امسال 25 هزار و 500 تن گندم تحویل مراکز خرید دادند.\n\nبه گزارش فکرشهر، سید محمد هاشمی درگفت وگو با ایرنا افزود: این میزان گندم خریداری شده نسبت به سال گذشته که 95 هزار تن بود، 72 درصد کاهش نشان می دهد.\n\nوی اضافه کرد: امسال چهار مرکز، خرید گندم از کشاورزان استان بوشهر را به عهده داشتند که حدود دو هزار تن گندم دوروم و 23 هزار و 500 تن گندم معمولی از کشاورزان تحویل گرفتند.
کد خبر: ۱۱۹۱۶
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸

فکرشهر: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر گفت: کشاورزان استان بوشهر امسال 25 هزار و 500 تن گندم تحویل مراکز خرید دادند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، سید محمد هاشمی درگفت وگو با ایرنا افزود: این میزان گندم خریداری شده نسبت به سال گذشته که 95 هزار تن بود، 72 درصد کاهش نشان می دهد.

\n\n

وی اضافه کرد: امسال چهار مرکز، خرید گندم از کشاورزان استان بوشهر را به عهده داشتند که حدود دو هزار تن گندم دوروم و 23 هزار و 500 تن گندم معمولی از کشاورزان تحویل گرفتند.

\n\n

هاشمی ادامه داد: گندم دوروم که برای تهیه آرد سمولینا و تولید ماکارونی کاربرد دارد به خارج از استان فرستاده می شود و گندم معمولی در دو انبار گندم استان در برازجان و چغادک ذخیره می شود.

\n\n

وی کاهش بارندگی و خشکسالی را از کاهش تولید محصول در مزارع دیم استان بوشهر عنوان کرد.

\n\n

هاشمی گفت: همه مطالبات کشاورزان استان بوشهر بابت گندم های تحویلی به مراکز خرید پرداخت شده است.

\n\n

خرید گندم از کشاورزان استان بوشهر از 18 فروردین آغاز و تا اوایل خرداد ادامه داشت.

\n\n

درسال زارعی جاری در سطح 95 هزار هکتار زمین در استان بوشهر گندم دیم و 18 هزار هکتار آبی کشت شده بود که به دلیل کاهش میزان بارندگی و خشکسالی از این میزان تنها 22 هزار هکتار قابل برداشت بود.

\n\n

از مجموع گندمزارهای قابل برداشت، 10 هزار هکتار دیم و 12هزار هکتار آبی بود.

\n\n

پارسال 110 هزار تن گندم در استان بوشهر تولید شد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر