شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۴۵۵
شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۸

فکرشهر: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: کانال دسترسی بندر گناوه با خارج سازی ۴۲ شناور مغروق برای تردد شناورها ایمن سازی شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه با شرکت مروارید سفید بوشهر برای خروج ۳۷ شناور مغروق از کانال دسترسی بندر گناوه برنامه ریزی شد که در اجرا پنج شناور نیز فراتر از تعهد ایجاد شده از کانال دسترسی بندر گناوه خارج سازی شد.

وی با اشاره به اعتبار ۱۲ میلیارد ریالی خارج سازی شناورهای مغروق از کانال دسترسی بندر گناوه، بیان کرد: با این عملیات تمامی شناورهای مغروق و مانع برای تردد ایمن شناورها خارج سازی شده و اندک شناورهای باقیمانده نیز پس از تعیین وضعیت مالکیت آنها از کانال خارج سازی می‌شوند.

شکیبی نسب ادامه داد: در ادامه پروژه ایمن سازی کانال دسترسی بنادر استان بوشهر، کانال بنادر خارگ و دیر از وجود شناورهای مغروق و مزاحم در مسیر تردد شناورها از دریا خارج سازی خواهند شد.

وی تصریح کرد: شناورهای مغروق در کانال دسترسی بندر خارگ ۲ شناور فلزی هستند که پس از برگزاری مناقصه نسبت به آغاز عملیات خارج سازی آنها اقدام خواهد شد.

بندر گناوه یکی از مهمترین بنادر کشور در شمال استان بوشهر و به عنوان یکی از مهمترین درگاه‌های تجاری جنوب محسوب می‌شود که به دلیل حجم بالای تردد شناورها در خور (آبراه ورودی و خروجی) این بندر اهمیت حفظ ایمنی آن برای مردم این بندر، مالکان شناورها، تجار و مردمی که زندگی آنها از این طریق تأمین می‌شود بسیار حائز اهمیت است.

وجود شناورهای مغروق، نیمه مغروق و فرسوده و رها شده یکی از مشکلاتی که سال‌ها است در این خور وجود داشته است که در خور و آبراه ورودی و خروجی شناورها و در چند نقطه اسکله این بندر، مانعی برای عملیات امداد رسانی در زمان اضطرار و خدمات دهی مطلوب به دیگر شناورها و افراد آسیب دیده در صورت بروز حوادثی مانند آتش سوزی همچنین منظره نازیبایی در خور این بندر گردشگر پذیر که این بخش یکی از نقاط گردشگری آن به شمار می‌رود ایجاد کرده‌است.

خارج کردن این شناورها که سالهاست به حال خود رها شده‌اند هم به دلیل ایمنی دریانوردی وهم آلودگی‌های زیست محیطی در بستر دریا و هم چهره و منظر نازیبا بسیار ضروری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر