شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۳۳۳
سه‌شنبه ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۶

فکرشهر: برنامه‌های بزرگداشت صد و هفتمین سالگرد شهادت قهرمان مبارزه با استعمار شهید رئیسعلی دلواری از امروز در استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صدا وسیما مرکز بوشهر، بخشدار دلوار و دبیر کنگره بزرگداشت شهید رئیسعلی دلواری گفت: مراسم بزرگداشت یاد شهید رئیسعلی دلواری به مدت ۵ روز از هشتم تا دوازدهم شهریور در بخش دلوار برگزار می‌شود.

آقای عالی پور افزود: این مراسم ساعت ۸ صبح امروز با غبار روبی آرامگاه مادر شهید رئیسعلی دلواری در روستای ملگپ بخش دلوار شروع شد.

وی افزود: مراسم ویژه این کنگره ساعت ۲۱ شب پنج شنبه با سخنرانی محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در موزه شهید رئیسعلی دلواری برگزار می‌شود.

عالی پور گفت: شروع ساخت یادمان شهید رئیسعلی دلوار در گلزا شهدای دلوار، رزمایش و رژه دریایی شناور‌ها در خلیج فارس، رونمایی دو کتاب با موضوع مقاومت ضد استعماری جنوب و تجلیل از پیرغلامان حسینی از برنامه‌های مهم این کنگره است.

وی افزود: برپایی نمایشگاه صنایع دستی در موزه شهید رئیسعلی دلواری، محفل انسی با قرآن با حضور سید جواد حسینی قاری بین المللی در روستای گورک مزار حسینی، همایش و تجلیل از پیرغلامان حسینی در روستای رستمی، مسابقه تیراندازی در تپه رشادت، مراسم شب شروه در روستای علی آباد، پرواز پاراگلایدر‌ها بر فراز خلیج فارس از دیگر برنامه‌های این کنگره است.

شهید رئیسعلی دلواری همزمان با اشغال جنوب ایران در جنگ بین الملل اول، با متحد کردن ایلات و عشایر و اقوام جنوب ایران با پشتوانه فتوای علمای بزرگ عصر خود، مبارزه همه جانبه‌ای را با استعمارگران انگلیسی شروع کرد و ضربات سختی بر پیکر استعمار پیر وارد نمود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر