دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۴۷۱
يکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷

فکرشهر: کتابخانه مرکز اقیانوس شناسی بوشهر با بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب مرتبط با دریا روز یکشنبه در آیینی افتتاح شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رئیس مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس (بوشهر) روز یکشنبه در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: در این کتابخانه دریایی بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب لاتین و فارسی، بیش از ۲۰۰ عنوان طرح پژوهشی و ۲۵۰ پایان نامه دانشگاهی وجود دارد.

مریم قائمی ادامه داد: مساحت این کتابخانه ۱۱۰ متر مربع و کتاب های مرجع نادر مرتبط با دریا از عمده منابع این مرکز است که با حمایت پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی کشور تجهیز شده است.

وی افزود: عضویت در این کتابخانه برای عموم رایگان است و مردم، دانشجویان و پژوهشگران می‌توانند با مراجعه و پر کردن فرم عضویت از این منابع ارزشمند هم در فضای کتابخانه و هم در قالب امانت کتاب علمی استفاده کنند.

قائمی اضافه کرد: این کتابخانه از اعتبارات پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی تجهیز و همه منابع از ستاد مرکز این پژوهشگاه تامین شده است.

رئیس مرکز اقیانوس‌شناسی استان بوشهر با اشاره به ظرفیت بالای مرکز اقیانوس شناسی استان بوشهر، مجاورت با آب‌های خلیج فارس در تمرکز فعالیت‌های تحقیقات اقیانوس‌شناسی در این استان، گفت: منابع کتابخانه‌ای مرکز شامل آثاری در حوزه‌های بیولوژی دریا، شیمی دریا، زمین شناسی دریایی، فیزیک دریایی و اطلس‌های گونه‌های آبزی و خلیج فارس و پژوهش‌های مرتبط با این حوزه‌ها در خلیج فارس، دریای عمان و خزر است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مرکز اقیانوس‌شناسی خلیج فارس اعضای هیات علمی در همه گرایش‌ها دارد، طرح‌های پژوهشی و فعالیت‌های دانشجویی که انجام می‌شود، یک نسخه از آن در اختیار این کتابخانه قرار می‌گیرد و ظرفیت لازم برای افزودن کتاب‌های تازه تالیف شده این حوزه نیز وجود دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر