دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۵۸۲۳
پنجشنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲

فکرشهر: رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: دشمن تلاش می‌کند در مراکز علمی تنش ایجاد کند چراکه به سود دشمن است که مسیر علم، پیشرفت و اعتلای علمی کشور دچار خدشه شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از تسنیم، سردار غلامرضا سلیمانی پنجشنبه ۵ آبان‌ماه در مراسم افتتاح درمانگاه مهر شفا بنیاد تعاون سازمان بسیج در همدان، اظهار کرد: دشمن تلاش می‌کند در مراکز علمی تنش ایجاد کند چراکه به سود دشمن است که مسیر علم، پیشرفت و اعتلای علمی را دچار خدشه کند. دشمن در گذشته شکست خورده و به فضل الهی در این توطئه موفق نخواهد شد. آمریکایی‌ها به شکست خود در این توطئه اعتراف کردند اما دست بر نمی‌دارند و ما باید کارمان را ادامه دهیم.

سلیمانی با اشاره به مقاله یکی از محققان غربی پس از سفر به ایران، تصریح کرد: در آن مقاله گفته شده که رهبر جمهوری اسلامی ایران بازیابی عظمت را از مسیر رشد علمی هدف گذاری کرده و توصیه می‌کند اگر می‌خواهید بر قدرت ایران مسلط شوید باید مسیر علم و فناوری را کند یا متوقف کنید.

وی با بیان اینکه هوشمندی رهبر ما را به شاخص‌های برجسته در دنیا رسانده است، گفت: ما رتبه برتر علمی غرب آسیا را داریم و رتبه دوم با فاصله زیادی از ما کشور ترکیه است، ما رتبه سوم تربیت مهندس در دنیا را داریم، ما در قدرت سدسازی و حفر تونل برای انتقال آب دومین رتبه دنیا را کسب کردیم، در ساخت توربین بزرگ جزء پنج کشور برتر دنیا هستیم‌ همچنین در نانو و غنی سازی هسته‌ای برای استفاده صلح آمیز، در ساخت نیروگاه برق، صنایع پتروشیمی و گاز و در ارتباطات، پیشرفت خارق‌العاده داشتیم‌.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور خاطرنشان کرد: برخی پیشرفت‌ها محسوس است مانند رشد در حوزه بهداشت و پزشکی اما برخی ممکن است به صورت عیان قابل مشاهده نباشد.

سلیمانی بیان کرد: در کنار رشد علمی کشور عرصه خدمت به مردم توسط همه خدمتگزاران و بسیج باید مطمع نظر باشد. دستگاه‌های خدمتگزار باید مجاهدت کنند و بدانند جهاد خدمت با خدمت اداری متفاوت است چراکه دشمن می‌خواهد با استفاده از قدرت رسانه‌ای جوانان را ناامید کند همچنین خدمت به مردم در دین مبین اسلام و در فرهنگ انقلاب، بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به شهادت یک پاسدار در ملایر و حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ، اظهار کرد: در حادثه تروریستی شب گذشته، حال و هوای میهن اسلامی، عاشورایی شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور ادامه داد: ایثار و شهادت‌طلبی در راه آرمان‌ها، نشان از فرهنگ والا و ارزشمندی دارد که در بین ملت‌های دنیا منحصر به فرهنگ ایرانی است همچنین برخورداری از رهبری بزرگ در راه آزادی بشریت از بحران گرفتار شده زیر سلطان تمدن غرب را باید قدر بشناسیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر