دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۵۹۸۹
شنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۷

فکرشهر: سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان گفت: دانش‌آموزان به‌محض علامت‌دار شدن سه تا پنج روز از رفتن به مدرسه خودداری کنند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، محمود میرحاجی روز شنبه ۷ آبان در حاشیه بازدید از مدارس ابتدایی دخترانه ام‌‍‌البنین و پسرانه نجات الهی کنگان  بابیان اینکه به‌طور معمول آنفلوانزا با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در فصل پاییز بیشتر می‌شود، اظهار کرد: بهتر است به‌محض علامت‌دار شدن دانش‌آموز، والدین سه تا پنج روز از رفتن فرزند خود به مدرسه خودداری کنند.

وی با اشاره به شیوع آنفلوانزای فصلی و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: والدین و مسئولان مدارس از حضور دانش آموزان مبتلا به علائم بیماری آنفلوانزا در کلاس‌های درس ممانعت کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان گفت: استراحت در منزل و استفاده از مایعات گرم سبب سرعت بخشیدن به بهبود آنفلوانزا می‌شود.

میرحاجی راه‌های سرایت ویروس آنفلوانزا را از منابع مختلف اعلام کرد و گفت: این ویروس اغلب از طریق تماس با فرد آلوده به انسان سرایت می‌کند و افرادی که مبتلا به این ویروس می‌شوند هم در فرصت زمان کمتری می‌توانند آن را به دیگران انتقال دهند.

وی تصریح کرد: برای اینکه دچار صدمات جانی و مالی جبران‌ناپذیر، ناشی از ابتلا به آنفلوانزا نشویم، واکسن آنفلوانزا به‌منظور افزایش ایمنی بدن در برابر این نوع ویروس‌ها تزریق شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان با بیان اینکه دانش آموزان در مکان‌های عمومی و شلوغ حضور نداشته باشند و در صورت حضور در مکان‌های مسقف،  از ماسک استفاده کنند گفت: دانش آموزان در هنگام عطسه و سرفه از دستمال‌کاغذی استفاده کرده و بعد از مصرف آن را در سطل زباله دربسته بیندازند.

میر حاجی افزود: ارزان‌ترین و مؤثرترین راهکار برای پیشگیری از بروز آنفلوانزا و سایر بیماری‌های ویروسی و عفونی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون زدن ماسک همانند دوران شیوع کووید ۱۹ و شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون است.

برچسب ها: undefined
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر