شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت دشتستان از تشدید کنترل محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاق و غیر بهداشتی در برازجان خبر داد.\n\nبه گزارش فکرشهر از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان، علیرضا حاجیونی اظهار داشت: به منظور کنترل محصولات آرایشی و بهداشتی و جلوگیری از قاچاق این محصولات و مشکلات آن توسط واحد نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان به‌صورت دوره‌ای گشت‌های مشترکی انجام می‌دهد.
کد خبر: ۱۲۸۶۶
سه‌شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۰

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت دشتستان از تشدید کنترل محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاق و غیر بهداشتی در برازجان خبر داد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان، علیرضا حاجیونی اظهار داشت: به منظور کنترل محصولات آرایشی و بهداشتی و جلوگیری از قاچاق این محصولات و مشکلات آن توسط واحد نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان به‌صورت دوره‌ای گشت‌های مشترکی انجام می‌دهد.

\n\n

وی افزود: شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان برای مقابله با پدیده قاچاق این اقلام، به صورت دوره‌ای گشت‌های مشترکی با حضور نهاد های مربوطه شامل اداره اماکن و نیروی انتظامی، اداره تعزیرات حکومتی شهرستان، اتاق اصناف شهرستان و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان به عنوان مجریان این طرح صورت می‌پذیرد.

\n\n

رئیس شبکه بهداشت دشتستان خاطر نشان کرد: در آخرین گشت صورت گرفته، از 13 مرکز عرضه کننده محصولات آرایشی و بهداشتی بازدید به عمل آمد و طی این بازرسی اقلامی از محصولات آرایشی و بهداشتی غیر مجاز، تقلبی و مشکوک به قاچاق شامل رژ لب، خط چشم، خمیر دندان و... جمع‌آوری شد.

\n\n

حاجیونی تصریح کرد: لوازم آرایشی که از مبادی قانونی وارد کشور می‌شوند و برچسب وزارت بهداشت (برچسب اصالت و سلامت کالا) را دارند و همچنین تولیدات داخل که با برچسب وزارت بهداشت (حاوی پروانه ساخت از وزارت بهداشت) در بازار مصرفی کشور عرضه می‌شوند، مشکلی برای استفاده ندارند.

\n\n

وی یادآور شد: محصولاتی که برچسب وزارت بهداشت را دارند توسط کارشناسان این وزارتخانه در آزمایشگاه‌های مجهز آزمایش شده و پس از اینکه اطمینان لازم از مواد به‌کار رفته در آنها مجوز عرضه در بازار داخلی را دریافت می‌کنند.

\n\n

حاجیونی بیان کرد: این کارشناسان همچنین شرایط نگهداری و وضعیت انبار لوازم آرایشی و بهداشتی تولید شده را بررسی کرده تا از فاسد نشدن این لوازم در شرایط نگهداری نامناسب مطمئن شوند.

\n\n

وی گفت: محصولات قاچاق بدون اخذ مجوز و در شرایط نامناسب وارد کشور می‌شوند به همین دلیل اطلاعی از مواد اولیه،‌ شرایط تولید و نگهداری، نحوه حمل و نقل و نوع رنگ مصرفی در این مواد نداریم و بسیاری از رنگ‌های به کار رفته در بعضی از این مواد بسیار حساسیت‌زا و مضر است.

\n\n

رئیس شبکه بهداشت دشتستان اظهار داشت: با توجه به وجود بیش از 800 ترکیب شیمیایی سمی و عصبی در مواد آرایشی و عطرهای صنعتی، استفاده مداوم از لوازم آرایشی موجب جذب سالانه 2.5 کیلوگرم مواد شیمیایی به بدن می‌شود.

\n\n

حاجیونی افزود: از مردم تقاضا داریم که فقط به صرف اینکه یک محصول آرایشی و بهداشتی دارای برچسب است، به آن اعتماد نکنند، بهترین راه شناسایی کالای اصلی از تقلبی و قاچاق، سامانه مدیریت و نظارت بر محصولات سلامت محور است که توسط سازمان غذا و دارو راه‌اندازی شده است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر