جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۰۹۸۱
يکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۲

فکرشهر: رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: باید با استفاده از همه ظرفیت‌ها، ترویج فرهنگ صلح و سازش در استان بوشهر جدی‌تر دنبال شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، مهدی مهرانگیز صبح یکشنبه در نشست با مسئولان دادگستری شهرستان دشتستان اظهار داشت: برخورد قاطع با متصرفان اراضی دولتی و ملی و افرادی که اقدام به تغییر کاربری غیرمجاز اراضی می‌کنند ضروری است.

وی با تاکید بر لزوم رسیدگی منصفانه و احقاق حق مردم تصریح کرد: تعداد پرونده‌های صلح و سازش در استان جایگاه مناسبی ندارد و باید در این خصوص بیشتر تلاش شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به تاکید دین اسلام بر تقویت فرهنگ صلح و سازش بیان کرد: توسعه فرهنگ صلح و سازش یکی از مأموریت‌های دستگاه قضا است.

وی خواستار برگزاری دیدارهای مردمی برای بررسی درخواست‌ها و مطالبات در رفع مشکلات و گره‌گشایی از مسائل مردم شد و بیان کرد: طرح صلح یاران برای ترویج این فرهنگ در استان بوشهر اجرایی و در این راستا احکام صلح یاران صادر و تحویل شد.

لزوم پیشگیری از جرایم خشن

مهرانگیز با بررسی جرایم و آسیب‌های اجتماعی شهرستان دشتستان خواستار پیشگیری از جرایم خشن در این شهرستان شد و گفت: پرونده‌های جرایم مهم در شعب ویژه و خارج از نوبت رسیدگی شود.

وی از ابلاغ حکم بیش از ۳۰۰ نفر از صلح یاران در استان خبر داد و گفت: این افراد برای ترویج فرهنگ صلح و سازش در تمامی حوزه‌های استان بوشهر فعالیت می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر ادامه داد: در راستای آغاز فعالیت صلح یاران در استان مسئولان دادگستری و دادستان‌های شهرستان‌های مختلف باید نسبت ارجاع پرونده‌ها به آنان اقدام و از این ظرفیت مهم استفاده کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر