جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مسوول روابط عمومی اداره آموزش وپرورش گناوه گفت: طرح ابتکاری دفع هوشمند و صحیح فاضلاب کوثر و فاطمه اسفندیاری از دانش آموزان پایه ششم گناوه به مرحله کشوری جشنواره جابربن حیان راه یافت.\n\nبه گزارش فکرشهر، علی فخری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: طرح این دانش آموزان که به جشنواره استانی ارایه شده بود، با موفقیت دراین مرحله پذیرفته و بزودی با طرح های کشوری در تهران رقابت خواهند کرد.
کد خبر: ۱۳۵۶۴
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵

فکرشهر: مسوول روابط عمومی اداره آموزش وپرورش گناوه گفت: طرح ابتکاری دفع هوشمند و صحیح فاضلاب کوثر و فاطمه اسفندیاری از دانش آموزان پایه ششم گناوه به مرحله کشوری جشنواره جابربن حیان راه یافت.

\n\n

به گزارش فکرشهر، علی فخری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: طرح این دانش آموزان که به جشنواره استانی ارایه شده بود، با موفقیت دراین مرحله پذیرفته و بزودی با طرح های کشوری در تهران رقابت خواهند کرد.

\n\n

کوثر اسفندیاری گفت: دراین طرح به جای استفاده از کانال های U شکل از کانال هایی به شکل V استفاده شده که سرعت حرکت آب در آن زیادتر شده و احتمال انباشته شدن فاضلاب و نخاله نیز در آن کمتر می شود. 

\n\n

\n\n

وی افزود: دراین طرح به کمک صفحه گردانی که در آن در نظر گرفته شده زباله ها و مواد خشک و قابل بازیافت از مایعات فاضلات جدا شده و آب درون فاضلاب با اندکی تصفیه مجدد برای پمپاژ درون سیستم فاضلاب استفاده می شود که از این طریق در مصرف آب نیز صرفه جویی می شود. 

\n\n

این دانش آموز گناوه ای گفت : امیدوارم روزی این طرح اجرایی شود و از آن در سیستم دفع فاضلاب شهرمان استفاده شود.

\n\n

پروین غلامی معلم و مشاور این دانش آموزان در طراحی این طرح گفت: دانش آموزان این شهرستان استعدادهای زیادی دارند و نمی توان آنها را تنها با نمرات درسی شان مقایسه کرد.

\n\n

وی افزود: سه سال است که با این دانش آموزان ارتباط مستمر دارم و بخوبی می دانم که اگر دانش آموزی در درس ریاضی ضعیف است دلیل نمی شود که نتواند یک پزشک خوب شود. 

\n\n

غلامی با انتقاد از نوع تفکر حاکم بر جامعه گفت: برخی از دانش آموزان درس خوان ولی بشدت متکی به کتاب هستند ولی عده ای نیز بسیار باهوش که هرگز در محدوده کتب درسی نمی گنجند. 

\n\n

وی بیان کرد: باید به دانش آموزان فرصت کافی برای بروز استعدادهای آنها داده شود و اگر حمایت مالی و معنوی ازچنین دانش آموزانی صورت گیرد و از افکار و ایده های آنان پشتیبانی شود آمادگی اجرای طرح را در این منطقه به صورت آزمایشی داریم.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر