پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۵۷۶۸
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸

فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت: نامگذاری و انتخاب شعارهای سال توسط رهبر معظم انقلاب بر محوریت بهبود و اصلاح وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار کرد: انتخاب شعار سال با هدف بسیج امکانات و ظرفیت همه کشور جهت ایجاد بهبودی، تحول و رضایتمندی جامعه، جذب سرمایه و تولید و استفاده و حمایت از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای عموم است که باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

وی گفت: یکی از توصیه‌های رهبری به مسئولان ، مشارکت مردم در اقتصاد است و دولت در این زمینه نقش مهمی دارد و باید نگاه دولتمردان به جای تصدی‌گری به سمت نظارت متمرکز شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی گناوه با اشاره به اینکه نقدینگی زیاد در هر کشوری تورم زا است و باید آن را در کشور مدیریت کرد، افزود: تحقق شعار سال در گرو هماهنگی و هم افزایی بین تمام قوا و نهادهای حاکمیتی است و نباید در حد شعار بماند.

وی بیان کرد: نباید با موضوع نامگذاری سال ، شعاری برخورد کرد و به نصب بنر بسنده شود بلکه در عمل باید به منویات رهبری جامه عمل پوشاند.

رکنی حسینی با اشاره به تقارن روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، افزود: روز جهانی قدس یکی از ابتکارات امام راحل است که امسال مردم یک بار دیگر با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب، حضوری پرشور در این روز تاریخی خواهند داشت.

امام جمعه گناوه گفت: راهپیمایی امسال روز جهانی قدس از میدان امام تا مصلای جمعه برگزار خواهد شد.

نهج البلاغه در جامعه ترویج شود

رئیس شورای فرهنگ عمومی گناوه با اشاره به اینکه براساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور سالروز ضربه خوردن شهادت حضرت علی (ع) ، روز نهج البلاغه نامگذاری شده است گفت: باید به این اثر گرانسنگ مولای متقیان در جامعه بخصوص در مراکز فرهنگی و آموزشی کشور اهتمام جدی شود.

وی از زحمات و تلاش مسئولان اجرایی شهرستان گناوه در خدمات دهی به مسافران و گردشگران قدردانی کرد و خواستار برنامه‌ریزی‌های بهتری برای سال‌های آینده بخصوص در زمینه فرهنگی و ماه مبارک رمضان که در نوروز آینده تقارن دارد، شد.

فرماندار گناوه و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی گناوه نیز گفت: دولت در جهت تحقق شعار سال ، تمام توان و همت خود را برای مهار و کنترل گرانی و تورم در کشور بکار بسته است.

محمدتقی صفری افزود: در همین راستا تلاش خود را بکار خواهیم برد تا در مقوله رشد اقتصادی شهرستان با رفع موانع تولید و همدلی تمامی خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی، گام‌های خوب و نوید بخشی برداریم.

وی با اشاره به حضور بی شمار گردشگران و مسافران نوروزی در تعطیلات امسال گفت: ستاد خدمات سفر این شهرستان جهت خدمات رسانی به میلیون ها گردشگر، تمام توان و امکانات موجود را بسیج کرد.

فرماندار گناوه بیان کرد: در هر شهری که چندین برابر آن مسافر وارد می شود یک سری مشکلات و ناهنجاری پیش خواهد آمد و تلاش کردیم که این وضعیت را تا حد توان مدیریت کنیم.

وی گفت: اگر یک تجزیه و تحلیلی در زمینه خدمات دهی به هموطنان در این شهرستان در مقایسه با دیگر شهرهای کشور به عمل آید، مشخص می شود که تا چه اندازه در این زمینه مسئولان شهر تلاش کرده‌اند.

صفری افزود: اگرچه مبلمان شهری و ساماندهی ساحل در اختیار شهرداری بوده است اما در این زمینه فرمانداری تلاش کرد تا با فراهم کردن امکانات و تعیین یک معاون در کنار آن مجموعه به هموطنان خدمات رسانی مناسب انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر