سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۲۲۶
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳

فکرشهر: مردم مومن و ولایت‌مدار استان بوشهر شامگاه سه‌شنبه همزمان با شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مصلای نماز و مساجد این استان دومین شب قدر را برگزار کردند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، در این آئین مردم استان بوشهر نوای "الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب" را سر داده و آئین عزاداری شب شهادت نخستین امام شیعیان حضرت علی (ع) را به جا آوردند.

آیین مذهبی ویژه شب قدر همراه با مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، تلاوت قرآن، خواندن دعای افتتاح و جوشن کبیر، اقامه نماز و بر سرگذاشتن قرآن مجید برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این آئین در جمع عزاداران و شب زنده‌داران بوشهری در خصوص فضیلت شب قدر گفت: شب قدر فرصتی برای محاسبه و تقدیر است و تمام کارهای انسان در این شب محاسبه می‌شود.

وی با بیان اینکه شب قدر فرصتی برای جبران گذشته‌ها و آینده را به نور رستگاری رقم می‌زند افزود: محاسبه کردن اعمال یکی از نشانه‌های عقلانیت انسان با ایمان و از معیارهای انسان با خدا است.

امام جمعه بوشهر اظهار کرد: شب قدر شب نزول قرآن، مهرورزی، مهربانی، رحمت واسعه و مصداق کامل رحمت خدا است.

وی با تاکید بر رعایت تقوای الهی افزود: انسان با توبه در شب قدر به سمت خدا می‌آید و مسیر آینده انسان براساس ایمان و تقوا رقم می‌خورد.

صفایی بوشهری اضافه کرد: خداوند شب قدر را فرصتی الهی برای جامعه ایمانی قرار داده که انسان را از سقوط در باتلاق گناه به عرش و معراج انسانی می‌رساند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر شب قدر را به عنوان فرصتی الهی برای محو سیاهی‌ها و شکست‌های انسان مومن عنوان کرد.

وی با بیان اینکه شب قدر شب تحول انسان است افزود: اهمیت شب‌های قدر در این است که دعای انسان‌های مومن مورد استجابت درگاه حق قرار گرفته و درهای رحمت نیز به روی بندگان گشوده می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر