جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۶۶۵
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با توجه به اهمیت حوزه دانش آموزی و دانشجویی؛ باید در انجام کارهای فرهنگی براین ۲ حوزه متمرکز شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد محمدی‌زاده روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار کرد: حوادث سال گذشته نشان داد که ما از ۲ بخش مهم دانش‌آموزی و دانشجویی غفلت کرده‌ بودیم این درحالی است که دشمن از این غفلت ما به نفع خود استفاده کرده است.

وی افزود: بررسی و آسیب‌شناسی سال گذشته نشان داد که باید در بخش دانش‌آموزی و دانشجویی با حساسیت بیشتری کار کرد و این ۲ بخش همواره باید در کانون توجه ما قرار گیرد.

استاندار بوشهر با تاکید بر بحث جوانی جمعیت گفت: با تلاش و هم افزایی انجام شده، در سه ماه نخست امسال میزان ازدواج نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد و طلاق نیز ۳۰ درصد کاهش یافت.

وی عنوان کرد: افزایش آمار ازدواج در استان بوشهر نشان داد که وقتی راجع به یک معضل و پدیده فرهنگی اقدمات مختصری اما برنامه ریزی و اساسی انجام شود به طور حتم کارساز خواهد بود.

به گفته محمدی‌زاده براساس آمارها امروز جوانی جمعیت بعنوان یکی از مسائل اساسی در جامعه به شمار می‌رود که پرداختن به ترویج ازدواج آسان دراین شرایط از اولویت‌های اساسی استان به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: در همین ارتباط بعد از ماه های محرم و صفر و از ابتدای پائیز، سیاست ازدواج آسان به خصوص در بخش ازدواج دانشجویی در استان با جدیت دنبال می شود.

استاندار بوشهر در خصوص موضوع عفاف و حجاب در این استان گفت: دشمن زمانی که در جنگ ترکیبی و در عملیات امنیتی علیه ایران اسلامی با شکست روبرو شد روی مساله کشف حجاب و ترویج فرهنگ برهنگی برنامه‌ریزی کرد.

محمدی‌زاده ادامه داد: در این شرایط تمام دستگاه‌های فرهنگی از جمله سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در نقش فرهنگی، نیروی انتظامی در انجام اقدامات سلبی و تشکیلات امنیتی با جرائم سازمان یافته ضد فرهنگی مقابله کردند.

استاندار بوشهر گفت: نتیجه تلاش همه مجموعه‌های فرهنگی موجب شد که امروز وضعیت استان در بحث عفاف و حجاب نسبت به دیگر استان‌ها در شرایط بهتری قرار دارد.

مهمترین اولویت دشمن؛کاهش حضور مردم در عرصه انتخابات

وی با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین مجلس خبرگان رهبری در اسفند سال‌جاری افزود: یکی از برنامه‌های دشمن برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی تلاش برای کاهش حضور مردم در عرصه انتخابات است.

استاندار بوشهر ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی یک نظام مبتنی بر رای مردم است و حضور مردم پشتوانه ای برای نظام به شمار می‌رود به همین منظور افزایش مشارکت مردم در عرصه انتخابات باید بعنوان اولویتی مهم در دستور کار قرار گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر