جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: در راستای مشارکت بخش خصوصی درراه‌اندازی تاسیسات آب شیرین‌کن در مناطق ساحلی کشور ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید تضمینی آب تخصیص یافت.\n\nبه گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری کنگان، رحیم میدانی، معاون وزیر نیرو، امروز(۲۰ بهمن)، در نشست با مسئولان آب و فاضلاب استان بوشهر در کنگان با بیان اینکه توجه به آب آشامیدنی روستاها در اولویت برنامه‌ها است اظهار داشت: در این راستا طرح‌های مختلف آبرسانی در روستاها و شهرهای مختلف کشور در حال اجرا است که برای تهیه لوله‌های آبرسانی این طرح‌ها 24 هزار میلیارد ریال تسهیلات از بانک‌ها دریافت می‌شود.
کد خبر: ۱۹۱۶۳
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

فکرشهر: معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: در راستای مشارکت بخش خصوصی درراه‌اندازی تاسیسات آب شیرین‌کن در مناطق ساحلی کشور ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید تضمینی آب تخصیص یافت.

\n\n

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری کنگان، رحیم میدانی، معاون وزیر نیرو، امروز(۲۰ بهمن)، در نشست با مسئولان آب و فاضلاب استان بوشهر در کنگان با بیان اینکه توجه به آب آشامیدنی روستاها در اولویت برنامه‌ها است اظهار داشت: در این راستا طرح‌های مختلف آبرسانی در روستاها و شهرهای مختلف کشور در حال اجرا است که برای تهیه لوله‌های آبرسانی این طرح‌ها 24 هزار میلیارد ریال تسهیلات از بانک‌ها دریافت می‌شود.

\n\n

وی با بیان اینکه این طرح‌ها 29 میلیون نفر جمعیت شهری و 2.5 میلیون نفر جمعیت روستایی تحت پوشش قرار می‌دهد تصریح کرد: در اجرای این طرح 2 هزار 200 کیلومتر عملیات لوله‌گذاری انجام می‌شود.

\n\n

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا  با اشاره به اینکه واگذاری طرح‌های به بخش خصوصی از اولویت برنامه‌های وزارت نیرو است تصریح کرد: برای تکمیل طرح‌های آبرسانی به 60 تا 70 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با اعتبار 12 هزار میلیارد تومانی این معاونت کاری نمی‌توان از پیش برد و تنها راه در این حوزه مشارکت بخش خصوصی است.

\n\n

میدانی با اشاره به اینکه در اجرای طرح آب شیرین کن کنگان، تولیدات آن به صورت تضمینی خریداری می‌شود گفت: آب تولیدی هر متر مکعب پنج هزار و 500 تومان از سرمایه‌گذار خریدارمی‌شود که با 80 درصد پرداخت یارانه هر متر مکعبی 400 تومان در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد.

\n\n

وی افزود: برای خرید تضمینی آب 500 میلیارد تومان برای سال 1395 تخصیص یافته که این میزان اعتبار جوابگوی بخشی از نیاز کشور حداکثر تا دو سال آینده است.

\n\n

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا  با بیان اینکه محدودیت مالی مشکلاتی در حوزه تامین آب ایجاد کرده گفت: اگر بتوانیم صنعت آب را خودکفا کنیم ضمن اینکه مشکلات عمده این حوزه برطرف می‌شود بلکه طرح‌های این حوزه تسریع می‌یابد.

\n\n

میدانی از اجرای 58 طرح آب شیرین‌کن در کشور خبرداد و تصریح کرد: اجرای این 58 طرح آب شیرین‌کن 310 هزار متر مکعب تولیدی آب آنها در روز است.

\n\n

وی با تاکید بر مدیریت مصرف آب در مناطق مختلف افزود: این مهم نیاز به کار فرهنگی دارد تا از اسراف و مصرف بی رویه جلوگیری شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر