شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر: در نشستی که «وحید مصدق»، عضو شورای شهر برازجان به همراهی چند نفر از کشاورزان برازجانی با معاون آب منطقه‌ای استان بوشهر داشت، درباره اهمیت کشاورزی در برازجان و اشتغال ۱۰ هزار برازجانی در این حوزه، بحث و گفت وگو شد...
کد خبر: ۲۰۰۱۲۷۱
شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴

فکرشهر: در نشستی که «وحید مصدق»، عضو شورای شهر برازجان به همراهی چند نفر از کشاورزان برازجانی با معاون آب منطقه‌ای استان بوشهر داشت، درباره اهمیت کشاورزی در برازجان و اشتغال ۱۰ هزار برازجانی در این حوزه، بحث و گفت وگو شد.

به گزارش «فکرشهر»، وحید مصدق ـ عضو شورای شهر برازجان ـ که به همراه جمعی از کشاورزان شهر برازجان به دیدار معاون طرح و توسعه آب منطقه‌ای استان بوشهر رفته بود، گفت: این نشست در مسیر اعتلای اقتصادی کشاورزان و اقتصاد شهری و در راستای حفاظت از منابع آبی و خاکی، لایروبی سد‌های آردو و کنجی کار و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی شهر برازجان برگزار می‌شود.

مصدق با تاکید بر اهمیت و جایگاه کشاورزی به عنوان زیر بنا و پایه‌های اقتصادی کشور‌های توسعه یافته، تاکید کرد: دلسردی و حمایت نکردن از کشاورزان برازجان، مساوی با قطع زنجیره اشتغال بیش از ۱۰ هزار نفر نیروی کار مستقیم و غیر مستقیم با این حوزه در شهر برازجان است که نان آور خانه هستند.

نشستی برای حمایت از کشاورزان برازجانی/ وحید مصدق: ۱۰ هزار نفر نیروی کار حوزه کشاورزی در شهر برازجان است که نان آور خانه هستند + تصاویر

وی، حمایت ویژه از کشاورزان را خواستار شد و با تاکید بر تقویت و تحکیم اقتصاد شهری بر پایه کشاورزی، اظهارداشت: اهمیت برازجان به عنوان قطب کشاورزی استان بر هنگان واضح و روشن است و همین می‌طلبد که مسولان نسبت به همراهی کشاورزان برای توسعه و تقویت کشاورزی به عنوان اقتصاد پایه اهتمام داشته باشند.

این عضو شورای شهر برازجان افزود: اعطای تسهیلات بانکی مناسب، تجهیزات و ماشین آلات و حمایت همه جانبه کشاورزان و حفاظت از منابع آبی و خاکی، لایروبی سد‌های آردو و کنجی کار و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی از دیگر موارد لازم برای تقویت کشاورزی در برازجان و حمایت از کشاورزان این شهر است که باید مورد توجه قرار گیرند.

وحید مصدق ضمن تاکید بر حفاظتِ هر چه بیشتر آب و خاک، فرهنگ سازی توسط دستگاه‌های متولی امر را حائز اهمیت دانست و افزود: شورا و شهرداری به عنوان نهاد فرهنگ ساز و فرهنگ گستر باید پیش قدم بر دیگر نهاد‌ها باشد و موضوعاتی از این قبیل را که به نسل‌های بعد به ارث می‌رسد، با اهمیت بیشتری دنبال کنند.

نشستی برای حمایت از کشاورزان برازجانی/ وحید مصدق: ۱۰ هزار نفر نیروی کار حوزه کشاورزی در شهر برازجان است که نان آور خانه هستند + تصاویر

معاون طرح و توسعه آب منطقه‌ای استان بوشهر نیز در این جلسه، در خصوص موارد مطرح شده از سوی عضو شورا و کشاورزان، قول داد همکاری و تعامل با مجموعه شورا و شهرداری و سایر ادارات متولی برای تسطیح ناهمواری‌ها و مشکلات کشاورزان ـ این قشر زحمتکش ـ انجام شود.

مهندس جمشید تویل گفت: برای این منظور، اعزام تیم مجربی از کارشناسان و متخصصان برای تهیه طرح توجیهی و راهکار‌های عملی تقویت سفره‌های آب زیرزمینی برای تامین اعتبار به استاندار محترم و سازمان برنامه و بودجه را در دستور کار قرار خواهیم داد.

نشستی برای حمایت از کشاورزان برازجانی/ وحید مصدق: ۱۰ هزار نفر نیروی کار حوزه کشاورزی در شهر برازجان است که نان آور خانه هستند + تصاویر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر