شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۳۴۴۳
جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲

فکرشهر: شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان بوشهر با حضور معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تشکیل و راهکار‌های لازم برای رفع مشکلات صدور اسناد اراضی مناطق مختلف استان بوشهر مصوب شد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، «حسن بابایی» در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان بوشهر محور بحث در این جلسه را بازنگری در برخی از لایه‌ها و پهنه‌های مختلف استان بوشهر دانست و اظهار داشت: تیم معاونین سازمان ثبت اسناد و املاک از روز گذشته در استان بوشهر مستقر شدند و جلسات مختلف تخصصی برگزار کردند و به این نتیجه رسیدند که ما نیازمند بازنگری در برخی از پهنه‌ها و لایه‌ها هستیم

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، با اشاره به سابقه زراعت شهر آبپخش دشتستان حل مشکلات این شهر را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: با توجه به سوابق شهر آبپخش که وضع موجود آن، مصوب شد که با تشکیل کارگروه ان‌شاءالله اسناد با توجه به مدارک ارائه شده و با همکاری بنیاد مسکن، شهرداری و بخش‌داری آبپخش صادر می‌شود.

معاون قوه قضاییه، با تشکر از دست‌اندرکاران در پیگیری مشکل آبپخش از جمله استاندار بوشهر، رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر و نماینده مردم دشتستان در مجلس، رئیس کل دادگستری و دیگر مسئولان گفت: سازه‌ها و برخی مستحد‌ثات در سواحل استان بوشهر با توجه پیشرو دریا، گستردگی سواحل ایجاد شده نیازمند بازنگری در این لایه هستیم.

وی ادامه داد: سازه‌ها که در سواحل احداث شده و مردم منتظر دریافت اسناد مالکیت هستند الحمدالله در یک سال گذشته دستگاه‌های مختلفی بحث تثبیت مالکیت و صدور سند در سواحل داشته‌اند، نیرو‌های نظامی و انتظامی الحمدلله بحث تثبیت مالکیت به‌صورت کامل انجام شده است.

بابایی با اشاره به صدور سند مالکیت برخی دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر و تحویل به آن‌ها گفت: امیدواریم استان بوشهر با این شتاب خوبی که در تثبیت مالکیت انجام می‌دهد تا یک سال آینده اکثر پهنه‌ها دارای اسناد رسمی مالکیت شوند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ادامه داد: ان‌شاءالله یک موضوع اساسی در استان بوشهر که مورد بررسی قرار می‌گیرد بحث سیاست‌های کلی ابلاغی توسعه دریامحور است و باید سازوکار‌های حدنگاری دریایی ان‌شاءالله در دستور کار قرار گیرد، چندین جلسه در مرکز کشور با حضور دستگاه‌های متولی تشکیل شده است.

معاون قوه قضاییه، اضافه کرد: ان‌شاءالله از سال آینده بحث حدنگاری سواحل و مناطق دریایی در دستور کار قرار می‌گیرد و اسناد حدنگار برای مناطق مختلف ترسیم و صادر می‌شود.

حل صدور استاد مالکیت شهر‌ها و روستا‌های ساحلی استان بوشهر برطرف شود

استاندار بوشهر نیز با تسلیت شهادت مردم در عملیات تروریستی دشمنان در کرمان و گرامیداشت شهید سلیمانی و مردم بی‌دفاع غزه گفت: همواره در طول تاریخ جنایتی که امروز در غزه شاهد هستیم و عملیات تروریستی که در کرمان به وقوع پیوست مشی غرب بوده و همیشه از جمله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داشته است.

احمد محمدی‌زاده با بیان اینکه جنایت غرب در همه جوامع بشری مشهود است تصریح کرد: آنان با مکر، حیله و توطئه با بشریت برخورد کردند و همچون حوادثی مانند غزه رقم زدند و از این طریق اهداف خود را دنبال کردند. انقلاب اسلامی توانست دشمنان و این جنایتکاران را در ادامه این رفتار ضد انسانی سرعت، قدرت و بالندگی آن‌ها را کم و یا متوقف کند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک نظامی مردمی و مبتنی بر آرمان امام راحل و با رای، نظر و حضور و اعتماد مردم به پیروزی رسیده است گفت: با مقاومت و ایستادگی مردم در برابر دشمنان و هدایت‌های مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی در آستانه ورود به ۴۵ سالگی است.

محمدی‌زاده نقش مردم در دفاع از نظام اسلامی در ۴۴ سال گذشته را همیشه نقش اساسی و اثرگذار دانست و تصریح کرد: ابزار انقلاب اسلامی در برابر حیله و جنایت دشمنان، مردم هستند و لذا توجه به مطالبات و مشکلات مردم و حل آن‌ها بسیار مهم و موضوع اساسی است.

وی با اشاره به اینکه در موضوع اسناد مالکیت روستا‌ها و برخی از شهر‌ها از جمله منطقه پارس جنوبی دچار مشکلات هستند خاطرنشان کرد: در شهر‌های ساحلی استان بوشهر زمانی ساحل از وضع موجود به شهر‌ها نزدیکتر بود و اکنون با پیشروی آب دریا سواحل عقب‌تر رفته و گسترده‌تر شده است.

استاندار بوشهر ادامه داد: مستندات و نقشه‌ها در موضوع حریم ۶۰ متری دریا با توجه به گستردگی سواحل حکایت از قرار گرفتن حریم ۶۰ متری است درحالی که اکنون بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر این اراضی تا دریا فاصله گرفته است.

محمدی‌زاده با بیان اینکه در شهر‌های ساحلی استان بوشهر به‌صورت طبیعی سواحل گسترده شده است گفت: سازه‌هایی که در ۵۰ سال پیش در حریم ۶۰ متری مد آب دریا بودند امروز بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر فاصله گرفته است.

وی این مهم را بخشی از مشکلات استان بوشهر در شهر‌های ساحلی دانست و بیان کرد: صدور اسناد مالکیت مردم در سایر شهر‌های استان بوشهر از جمله گناوه، دیلم به‌ویژه آبپخش و سایر شهر‌ها دچار مشکل است امید می‌رود با مشارکت و تعامل و مصوبات جلسه زمینه برطرف شدن مشکلات مردم فراهم شود.

مشکلات صدور سند مالکیت در برخی شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر

رئیس کل دادگستری استان بوشهر نیز با قدردانی از پیگیری مستمر استاندار بوشهر و نماینده مردم دشتستان در مجلس و دیگر مسئولان در حل مشکلات اسناد مالکیت آبپخش دشتستان گفت: اکنون مشکلات صدور سند مالکیت در برخی شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر از جمله عسلویه، خارگ، بندرگاه، هلیله، آبپخش و دیگر مناطق وجود دارد.

مهدی مهرانگیز با اشاره به اینکه در صدور اسناد مالکیت در عسلویه به جمع‌بندی خوبی رسیده‌ایم گفت: برای حل مشکلات صدور سند در نقاط مختلف استان بوشهر پیگیری لازم انجام شده که امید می‌رود در سومین سفر رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک به استان بوشهر گره‌گشایی شود.

وی رضایتمندی مردم را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: دشمن برای ناامیدی مردم از همه راهکار‌ها استفاده می‌کند که لازم است بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری برای رضایتمندی مردم در تحقق مطالبات و حل مشکلات آنان تلاش مضاعف شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر دفاع از بیت‌المال و حقوق مردم را رسالت و وظیفه دستگاه‌های مختلف دانست.

مردم آبپخش با مشکلات صدور اسناد مالکیت مواجه هستند

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی نیز امروز در راستای حل مشکلات صدور اسناد مالکیت مردم آبپخش را یک روز مهم و تاریخی دانست و بیان کرد: مردم آبپخش چند دهه است که با مشکلات صدور اسناد مالکیت مواجه هستند که ان‌شاءالله با تدبیر بر اساس قانون حل می‌شود.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چند دهه است که مشکلات مردم آبپخش برای صدور اسناد مالکیت دنبال می‌شود گفت: تلاش رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک، استاندار بوشهر، رئیس کل دادگستری و دیگر دست‌اندرکاران در این عرصه قابل تقدیر است.

ابراهیم رضایی با بیان اینکه رئیس کل دادگستری استان بوشهر تحول مهمی برای رفع مشکلات مردم استان ایجاد کرده‌اند گفت: وی دائم مشکلات و مطالبات مردم را دنبال می‌کنند که خدمات رئیس کل دادگستری درخور تحسین است.

وی با بیان اینکه سه منطقه و محلات شامل درواهی، قلایی و بهرام آباد شهر آبپخش را تشکیل می‌دهند گفت: این محلات جز اراضی خالصه‌جات بوده و قانون‌گذار در سال ۱۳۳۶ در خصوص خروج اراضی خالصه‌جات تعیین تکلیف کرده و این‌ها نمی‌تواند اراضی ملی باشد.

نماینده دشتستان در مجلس تصریح کرد: انتظار می‌رود اشتباهی که سال‌ها پیش انجام شده و مردم تاوان آن پرداخت کرده‌اند با تلاش و همت سازمان ثبت اسناد و املاک برطرف شود و یک خبر خوب و بزرگ به مردم آبپخش داده شود این مهم به‌عنوان یک هدیه بزرگ از سوی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای مردم انقلابی، ولایت‌مدار، شهیدپرور، و شریف آبپخش محسوب می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس اضافه کرد: موضوع حل مشکلات صدور سند املاک مردم آبپخش بنای خوبی برای حل مشکلات مردم نقاط مختلف استان بوشهر است و امید می‌رود با راهکار مناسب مشکل مردم در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر برطرف شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر