شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۴۳۲۹
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰

فکرشهر: رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با حضور به موقع شناور ناجی، ۲ صیاد تنگستانی حادثه دیده، از خطر غرق شدن در آب‌های خلیج فارس نجات یافتند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، احسان گلستانی در توضیح این خبر بیان کرد: درپی تماس بستگان ۲ سرنشین یک فروند قایق موتوری در ۵ دقیقه بامداد جمعه به مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بوشهر مبنی بر طوفان و نقص فنی قایق یادشده در محدوده دریایی بندر عامری، شناور ناجی ۲ به موقعیت حادثه اعزام شد.

وی افزود: شناور ناجی پس از جستجوی سه ساعته در منطقه احتمالی (براساس الگوی تعیین شده) ساعت ۰۳:۰۰ اعلام کرد قایق مورد نظر را پیدا کرده و ۲ نفر سرنشین آن را نجات داده است.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: شناور ناجی پس از عملیات به دلیل شرایط نامساعد جوی به‌جای حرکت به سمت پایگاهش در بندر عامری به سمت اسکله لاور ساحلی حرکت کرد و در ساعت ۰۵:۳۰ دقیقه در این اسکله پهلو گرفت.

وی ادامه داد: شناور ناجی ۲ پس از بهبود شرایط جوی در ساعت ۰۸:۰۰ به سمت پایگاهش حرکت کرد و ساعت ۱۱:۰۰ در اسکله بندر عامری پهلو گرفت و نجات یافتگان را در اسکله به خانواده‌های‌شان تحویل داد.

گلستانی یادآور شد: با توجه به پیش‌بینی وزش باد‌های شدید شمالی و تلاطم دریا از دریانوردان انتظار می‌رود با اجتناب از دریاروی در این شرایط جان خود را به خطر نیاندازند.

وی گفت: دریانوردان در صورت مواجه شدن با شرایط اضطرار دریایی باید در سریع‌ترین زمان موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۵۰ به مرکز جست و جو و نجات دریایی گزارش کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر