جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۶۵۳۸
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۵

فکرشهر: ایلنا نوشت: اولین قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه در مسیر ایران متوقف شد.

روز گذشته اولین قطار ترانزیتی حاوی بار ۱۱۰۰ متریک تن سنگ معدنی از افغانستان به مقصد ترکیه وارد ایستگاه راه‌آهن در روزنک شد و این اولین محموله تالک افغانستان بود که از مسیر ایران راهی ترکیه می‌شد، اما طبق شنیده‌ها در ایران متوقف ماند و اجازه عبور به آن داده نشد.

در حالی که وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه‌آهن بر ترانزیت ریلی کشور تاکید دارند و «میعاد صالحی»، مدیرعامل شرکت راه‌آهن، مدعی است که افزایش ترانزیت ریلی در صدر اولویت برنامه‌ها قرار دارد، اما گفته می‌شود به دلایلی نامعلوم اولین قطار ترانزیتی و اولین عبور رسمی از راه‌آهن خواف- هرات در ایستگاه روزنک متوقف شد و ایران برای ادامه حرکت به این قطار لوکوموتیو نداده است.

یک منبع آگاه در این باره گفت: موضوع در دست پیگیری است، اما احتمالا دلیل عدم اجازه عبور به این قطار مسائل مالی باشد. این موضوع به پیمانکار کنسرسیوم تشکیل شده برمی‌گردد، این کنسرسیوم اقدامات هندلینگ را انجام می‌دهد و این کنسرسیوم بابت عبور قطار باید هزینه‌ای را به جمهوری اسلامی ایران پرداخت می‌کردند و گویا این توافق صورت نگرفته است و احتمالا به این دلیل ایران به این قطار لوکوموتیو نداده‌است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر