شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر بر تخصیص ردیف اعتباراتی در توسعه زیرساخت‌های اقامه نماز جماعت در استان تأکید کرد و افزود: برای تأمین فرش و تجهیز نمازخانه‌های استان بوشهر امسال ۶ میلیارد تومان از محل ردیف‌های اعتبار هزینه‌ای تخصیص یابد...
کد خبر: ۲۰۰۷۱۰۸
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۱

فکرشهر: استاندار بوشهر بر تخصیص ردیف اعتباراتی در توسعه زیرساخت‌های اقامه نماز جماعت در استان تأکید کرد و افزود: برای تأمین فرش و تجهیز نمازخانه‌های استان بوشهر امسال ۶ میلیارد تومان از محل ردیف‌های اعتبار هزینه‌ای تخصیص یابد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، احمد محمدی‌زاده عصر امروز در نشست ستاد اقامه نماز با بیان اینکه استان بوشهر در عرصه ترویج فرهنگ نماز در کشور دارای رتبه برتر است اظهار داشت: ارزیابی دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر در زمینه اقامه نماز نشان از توجه به فرهنگ دینی و مذهبی است.

وی با اشاره به نقش اقامه نماز در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی اضافه کرد: آشنایی دانش‌آموزان با اقامه نماز باید از مدارس آغاز شود که در این راستا لازم است زیرساخت لازم فراهم شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه مردم این استان به اصول اخلاق اسلامی، آیین‌های دینی، مذهبی و اقامه نماز توجه ویژه‌ای دارند گفت: باید در زمینه فرش نمازخانه‌ها به ویژه در مدارس اقدام شود.

محمدی‌زاده باتأکید بر تمرکز به اقامه نماز جماعت در مدارس و دانشگاه‌ها اضافه کرد: تمرکز ستاد اقامه نماز استان بوشهر امسال باید بر روی مدارس و مراکز آموزش عالی باشد.

وی باتأکید بر توجه ویژه به ترویج فرهنگ اقامه نماز از دوران تحصیل در مدارس ادامه داد: در زمینه ترویج اقامه نماز جماعت در مدارس و دانشگاه‌ها اقدامات مهمی انجام شده، ولی باید این مهم توسعه و گسترش یابد.

استاندار بوشهر لازمه حکومت اسلامی را ارتباط مردم با خداوند متعال دانست و تأکید کرد: در زمینه توسعه و گسترش اخلاق اسلامی و امور دینی و مذهبی به ویژه در قشر نوجوان و جوان توجه ویژه شود.

محمدی‌زاده بر برپایی اقامه نماز جماعت در نماز خانه‌ها و مساجد تأکید کرد و گفت: در همه مساجد و نماز خانه‌ها در سطح استان بوشهر باید امام جماعت روحانی و یا غیرروحانی تعیین شود.

وی بر تخصیص ردیف اعتباراتی در توسعه زیرساخت‌های اقامه نماز جماعت در استان تأکید کرد و افزود: برای تأمین فرش و تجهیز نمازخانه‌های استان بوشهر امسال ۶ میلیارد تومان از محل ردیف‌های اعتبار هزینه‌ای تخصیص یابد.

استاندار بوشهر از آمادگی استان برای برگزاری اجلاس سراسری نماز در بوشهر خبر داد و خواستار تدوین برش استانی سند راهبردی نماز از سوی اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان بوشهر شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر