دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۷۲۳۳
شنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۳

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر کلیات برنامه زمان‌بندی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان بوشهر را تشریح کرد.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، اکبر پورات در جمع خبرنگاران با تسلیت شهادت رئیس جمهور مردمی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان به تمهید مقدمات برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: کلیات برنامه زمان‌بندی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مطابق با اصل ۱۳۱ قانون اساسی از سوی ستاد انتخابات کشور ابلاغ شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر افزود: صدور دستور شروع انتخابات از سوی وزیر کشور به فرمانداران و تشکیل هیات‌های اجرایی مرکزی و شهرستانی در ۱۰ خرداد اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: زمان ثبت نام داوطلبان ۵ روز از زمان انتشار دستور شروع انتخابات از ۱۰ تا ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ خواهد بود.

پورات اضافه کرد: همچنین رسیدگی به صلاحیت داوطلبان از سوی شورای نگهبان به مدت ۷ روز از ۱۵ تا ۲۱ خرداد انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که وزارت کشور ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ اسامی نامزد‌های ریاست جمهوری را منتشر خواهد کرد، اضافه کرد: تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها از ۲۳ خرداد تا ۶ تیرماه ۱۴۰۳ به مدت ۱۵ روز در نظر گرفته شده و ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها ۷ تیر تعیین شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر عنوان کرد: مجموع زمان انجام فرایند‌ها از ۱۰ خرداد تا ۸ تیر به مدت ۳۰ روز است که در صورت رسیدن انتخابات به مرحله دوم، در روز ۱۵ تیر برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر