پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب گفت: راهبرد انتخاباتی شورای ائتلاف تابع چیدمان نامزد‌ها است و باید همه تلاش کنیم که از تکثر کم کنیم و به دست خودمان زمینه شکست را فراهم نکنیم...
کد خبر: ۲۰۰۷۴۹۷
جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۴

فکرشهر: رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب گفت: راهبرد انتخاباتی شورای ائتلاف تابع چیدمان نامزد‌ها است و باید همه تلاش کنیم که از تکثر کم کنیم و به دست خودمان زمینه شکست را فراهم نکنیم.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، نشست وبیناری غلامعلی حدادعادل رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی با حضور رؤسا، دبیران و اعضای شورا‌های مرکزی شورای ائتلاف در استان‌ها برگزار شد.

در ابتدای این نشست رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب ضمن تسلیت سالگرد ارتحال امام (ره) به بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم ۱۴ خرداد اشاره کرد.

حداعادل همچنین به تشریح و تفسیر پیام‌های رهبر معظم انقلاب به مناسبت افتتاحیه مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی نیز اشاره و بر لزوم مداقه نیرو‌های وابسته به جبهه انقلاب در عبارات به کار رفته در این پیام‌ها به عنوان منظومه مردم‌سالاری دینی مدنظر رهبر معظم انقلاب تاکید کرد.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در بخش دیگری از این نشست مجازی، به برگزاری انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و انتخاب مجدد قالیباف به ریاست مجلس با رأی بالا به عنوان دستاورد جبهه انقلاب اشاره کرد و گفت: در این انتخابات علیرغم همه فضاسازی‌ها و جوسازی‌ها و تهمت‌هایی که در فضای مجازی زده بودند، تعداد آرا و ترکیب هیئت‌رییسه پیام دلگرم‌کننده و مثبتی داشت. شما دیدید که چه فحاشی‌ها و چه بدزبانی‌های در فضای‌مجازی خطاب به شورای ائتلاف شد، اما نمایندگان ملت نشان دادند که شورای ائتلاف در مسیر انقلاب است ان‌شاءالله و امیدوارم با همان اصولی که داریم که همان معنویت و عقلانیت و عدالت است، بدون توجه به این تهمت‌ها و بدگویی‌ها و بدزبانی‌ها و هتاکی‌ها بتوانیم در یک محیطی آرام و منطقی و اخلاقی چه در مجلس چه در انتخابات ریاست‌جمهوری به وظیفه خودمان عمل کنیم.

حدادعادل سپس درباره انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم گفت: بنده تصور می‌کنم یکی از آثار مثبت این حضور باشکوه و حماسی مردم در وداع و بدرقه شهید رئیسی باید در انتخابات ریاست‌جمهوری نشان داده شود و انتخابات ریاست‌جمهوری می‌تواند یک آزمونی باشد برای اینکه مردم کسی را انتخاب بکنند که واجد خصوصیات مثبتی نظیر خصوصیات شهید رئیسی باشد.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در این زمینه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) گفت: معیار واقعی برای انتخاب کاندیدا‌های ریاست جمهوری همان مواردی است که رهبری معظم اشاره کردند که عبارتند از فعال، پرتلاش، پرکار، آشنا با مبانی انقلاب اسلامی و در خدمت مردم و ما نیز در شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب این موارد را به عنوان شاخص‌های اصلی و اساسی برای حمایت از کاندیدا‌ها در نظر می‌گیریم.

حدادعادل در این نشست با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری امسال، افرادی از جناح‌های سیاسی مختلف ثبت‌نام کردند، گفت: حالا ممکن است که ما خودمان به بعضی‌ها نخواهیم رأی بدهیم و طبیعی است هر کسی یک سلیقه سیاسی دارد و به بعضی رأی می‌دهد و به بعضی رأی نمی‌دهد، ولی اگر ما کلیت این ثبت‌نام‌ها را در نظر بگیریم می‌بینیم اینکه وابستگانی از طیف اصلاحات، از اصولگرایان و نیرو‌های انقلاب برای ثبت‌نام مراجعه کردند به‌هرحال این طیف رنگارنگ سلایق سیاسی که همه داوطلب حضور در عرصه انتخابات شدند، خودش نشان می‌دهد که مردم‌سالاری دینی در ایران دارد نهادینه می‌شود.

رئیس شورای ائتلاف گفت: در خصوص برنامه شورای ائتلاف برای انتخاب کاندیدا‌ها نیز باید بگویم ابتدا ما صبر می‌کنیم تا شورای محترم نگهبان نظر خود را اعلام کند و آن‌وقت ما باید نگاه بکنیم که با توجه به آرایش صحنه، چه نوع رقابتی باشد و آیا لازم است که رقابت بین دو نفر باشد یا اینکه می‌تواند بین چند نفر باشد و در واقع راهبرد انتخاباتی ما تابع چیدمان نامزد‌ها است. فرضا اگر در جبهه‌ی رقیب همه بیایند پشت سر یک نفر، در آن صورت ممکن است تکثر نامزد‌ها در جهت نیرو‌های انقلاب صحیح نباشد و اتفاقاتی نظیر مثلاً انتخابات سال ۹۲ را تکرار کند و در آن صورت باید همه تلاش کنیم که از تکثر کم کنیم و به دست خودمان زمینه شکست را فراهم نکنیم.

وی در پایان ضمن تاکید مجدد بر نقش شهید آیت‌الله رئیسی در راه‌اندازی و تداوم فعالیت‌های شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب، همه ارکان شورا را به تلاش برای ترغیب مردم جهت افزایش مشارکت در انتخابات پیش‌رو توصیه و بر لزوم سازماندهی مجدد نیرو‌ها برای فعال‌سازی ستاد‌های انتخاباتی تاکید کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر