شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۷۴۶۹
چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰

فکرشهر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر از الحاق ۱۳۶ هکتار زمین به محدوده دیلم خبر داد و گفت: برای این زمین بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری و در راستای تحقق نیاز‌های سکونت آحاد مردم کاربری‌های مختلفی طراحی شده است.

به گزارش فکرشهر، محمد هادی رستمیان در گفت‌وگویی با تسنیم، یکی از سیاست‌های مهم دولت شهید آیت‌الله رئیسی را توجه ویژه به مسکن مردم در شهر‌ها و روستا‌ها دانست و اظهار داشت: در این راستا طرح‌های نهضت ملی مسکن در قالب ساخت واحد مسکونی، واگذاری اراضی به مردم و انبوه‌سازان در دستور کار قرار گرفته است.

وی از الحاق ۱۳۶ هکتار به محدوده شهر دیلم خبر داد و بیان کرد: این زمین که در محور جنوب این شهر قرار دارد در کاربری‌های مختلف بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری و در راستای تحقق نیاز‌های سکونت آحاد مردم طراحی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر ادامه داد: در این اراضی که به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر رسیده ساخت ۲ هزار واحد مسکونی طراحی شده است.

رستمیان، پیگیری استاندار بوشهر و مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را مورد ستایش قرار داد و تصریح کرد: تعداد قابل توجهی وام مسکن قرض‌الحسنه از سوی دولت برای هر واحد ۳۵۰ میلیون تومان برای برخی از شهر‌های استان بوشهر از جمله دیلم تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه در ساخت واحد‌های مسکونی تسهیلات اعتباری به اقشار مختلف مردم پرداخت می‌شود خاطرنشان کرد: با بارگذاری مدارک متقاضیان و بررسی آنها، به افراد واجد شرایط زمین و تسهیلات ویژه کم بهره پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰۰۰ متقاضی برای دریافت وام کم بهره در ساخت واحد‌های مسکونی ثبت‌نام کرده‌اند خاطرنشان کرد: از این متقاضیان درخواست می‌شود برای دریافت تسهیلات بانکی کم بهره یاد شده هر چه زودتر اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر تاکید کرد: این تسهیلات که به طرح‌های نهضت ملی مسکن، جوانی جمعیت و دیگر عرصه‌های ساخت مسکن پرداخت می‌شود متقاضیان نسبت به صدور نقشه و پروانه ساخت اقدام کنند.

رستمیان با بیان اینکه بیش از ۳۱۰ واحد مسکونی در شهرستان دیلم در حال ساخت است اظهار امیدواری کرد: ساخت ۲ هزار واحد مسکونی در اراضی ۱۳۶ هکتار الحاق شده به محدوده دیلم در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شود و در این راستا اقدامات لازم برای زیرسازی و روبنایی آن در حال انجام است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر