شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۷۵۱۶
جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۰

فکرشهر: معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تسهیلات بهره‌برداران بخش کشاورزی خسارت‌دیده با استفاده از بند (د) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ امهال می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، شاپور رضایی در جمع خبرنگاران با اشاره به بند (د) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: این محل اعتباری برای امهال تسهیلات بهره‌برداران خسارت دیده‌ای تخصیص‌یافته است که از سال ۱۳۹۴ لغایت ۱۴۰۲ از تمام بانک‌های عامل در همه زیر بخش‌های کشاورزی تسهیلات دریافت کرده‌اند، اما به علت خسارت عوامل قهری موفق به انجام تعهدات بانکی خود نشده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: در این راستا سود، کارمزد و جریمه‌های دیرکرد تسهیلات سررسید شده در بازه زمانی مذکور مورد بخشودگی قرار گرفته و اصل تسهیلات به مدت سه سال امهال می‌شود.

رضایی در خصوص نحوه بهره‌مندی از امکان قانونی توسط کشاورزان گفت: بهره‌بردار خسارت دیده باید درخواست خود را به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان یا بانک عامل ارائه کنند و این درخواست در کارگروه شهرستان بررسی خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: سپس مشمولین ذی‌نفع بر اساس سقف اصل تسهیلات دریافتی، وفق ماده ۳ دستورالعمل اجرایی، اولویت‌بندی و فهرست اولویت‌بندی شده به تأیید کارگروه استان خواهد رسید.

وی گفت: بانک عامل فهرست افرادی را که قبلاً از سایر منابع قانونی مربوط به امهال تسهیلات از جمله بند (خ)، بند (ز) و … استفاده کرده‌اند را حذف و در نهایت افراد مشمول از مزایای مذکور استفاده خواهند کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر