پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۷۵۵۵
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر، گفت: امسال ۳ هزار نیروگاه برق خورشیدی در روستا‌های استان بوشهر با همکاری کمیته امداد، بهزیستی و بسیج سازندگی اجرا می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، علی باستین در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به راه‌اندازی نیروگاه‌های برق خورشیدی، اظهار داشت: در سال گذشته طرح راه‌اندازی نیروگاه‌های برق خورشیدی کوچک مقیاس به ظرفیت ۵ کیلو وات ساعت با اولویت مناطق روستایی و با هدف تامین و ارتقا معیشت مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با عنوان جهادی روشنایی آغاز شد.

وی با بیان اینکه امسال این طرح ادامه دارد، گفت: قرار است امسال ۳ هزار نیروگاه برق خورشیدی در روستا‌های استان بوشهر با همکاری کمیته امداد، بهزیستی و بسیج سازندگی اجرا شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه در نشست تخصصی با مشارکت مجریان طرح بخشی از مشکلات راه‌اندازی این نیروگاه‌ها برطرف شده است، افزود: برای تبیین و اطلاع‌رسانی این مهم به‌زودی همایشی در یکی از روستا‌های استان بوشهر که بیشترین نیروگاه خورشیدی در آن اجرا شده است با همکاری دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی روستاها، پایگاه‌های مقاومت بسیج، بخشداران و فرمانداران شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

باستین اجرا مطلوب طرح نصب نیروگاه‌های خورشید را هدف از برگزاری همایش یاد شده دانست و بیان کرد: در اجرا این طرح تسهیلات وام قرض‌الحسنه به میزان ۱۵۰ میلیون تومان با سود ۴ درصد با اقساط ۷ ساله به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته تعدادی نصب و راه‌اندازی شد و پس از ۲ ماه فعالیت و قرائت کنتور درآمد آن به متقاضیان پرداخت شد، اما امسال زمان پرداخت درآمد برق تولیدی به یک ماه کاهش یافته است و شرکت توزیع نیروی برق پس از قرائت کنتور وجه آن واریز می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه این استان ظرفیت بالایی در راه‌اندازی نیروگاه برق خورشیدی دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به تابش موثر خورشید، استان بوشهر ظرفیت بالایی در ایجاد نیروگاه برق خورشیدی دارد و از این مزیت استفاده می‌شود تا در همه نقاط استان به ویژه در نقاط دور از ساحل که کاربری بیشتری دارد راه‌اندازی کنیم.

باستین بیان کرد: در سال گذشته ۲۵۰ نیروگاه برق خورشیدی در روستا‌های استان بوشهر راه‌اندازی شد و اکنون با هماهنگی انجام شده ۲۵۰ نیروگاه دیگر حداکثر تا ۲ ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی از محل اعتبارات سال گذشته تا ۳ ماه آینده یک‌هزار نیروگاه برق خورشیدی در استان بوشهر وارد مدار بهره‌برداری می‌شود و بر اساس تسهیلات جدید امسال تا ۳ هزار نیروگاه برق خورشیدی در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر