شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۷۵۹۰
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۷

فکرشهر: فرماندار تنگستان گفت: زیرساخت‌های روستا‌های فاقد دهیاری تنگستان تقویت می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد لطفی در نشست پیگیری مسائل روستا‌های فاقد دهیاری در تنگستان اظهار داشت: ۲۶ روستا در شهرستان با توجه به اینکه از جمعیت زیادی برخورد نیستند فاقد دهیاری هستند که ارزش افزوده آن‌ها به حساب فرمانداری واریز می‌شود.

وی اضافه کرد: جلسات روستا‌های فاقد دهیاری در شهرستان به منظور بررسی وضعیت روند عمران و آبادی در این روستا‌ها به صورت ماهانه برگزارمی شود.

فرماندار تنگستان ادامه داد: بخشداران مرکزی و دلوار در شهرستان روند توسعه عمران آبادی، احداث مراکز ورزشی، آموزشی و توسعه راه، روشنایی کوچه و معابر، احداث آب انبار، مخزن، پنل‌های خورشیدی و حوزه بهداشت برای این دسته از روستا‌ها و جامعه عشایری نظارت دارند.

وی عنوان داشت: در سال گذشته بیش از ۳۰ طرح عمرانی در حوزه‌های مختلف روستایی و حوزه عشایری شامل زیر ساخت‌ها آموزشی، فرهنگی و بهداشتی در روستا‌های فاقد دهیاری در تنگستان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اجرا و هزینه شده است.

لطفی یادآور شد: از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی در روستا‌های فاقد دهیاری بر اساس برنامه‌های از قبل طراحی شده در این روستا‌ها اقدام می‌شود.

فرماندار تنگستان با اشاره به اینکه ارائه خدمات عمرانی در روستا‌ها موجب مهاجرت معکوس به این روستا‌ها می‌باشیم خاطرنشان کرد: بخشدار مرکزی و دلوار ظرف مدت ۴۸ ساعت آینده ضمن بررسی میدانی مسائل و مشکلات روستا‌های فاقد دهیاری طرح‌های عمران روستایی به فرمانداری شهرستان ارائه نمایند تا ظرف مدت ۲۰ روز آیند ه کار توسعه، آبادی عمران آن‌ها آغاز شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر