جمعه ۰۱ تير ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۷۶۶۵
شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۸

فکرشهر: بخشدار شبانکاره گفت: مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر توسط دهیاران و شورا‌ها در بخش شبانکاره اطلاع رسانی شود.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی بخشداری، ابراهیم حسینی در نشست آشنایی و توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخشداری شبانکاره اظهار داشت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با هدف کاهش فقر و توسعه اقتصادی و اجتماعی روستا‌ها تشکیل شده است.

بخشدار شبانکاره افزود: یکی از راه‌های تحقق عدالت اجتماعی گسترش شرایط بیمه‌ای است، با گسترش این بخش ما می‌توانیم در این حوزه به تحقق عدالت اجتماعی نزدیک شویم و این در حالی است که از ابتدای دولت مردمی سیزدهم تا کنون اقدامات بسیار مؤثری انجام شده است.

حسینی با بیان اینکه فعالیت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با روی کار آمدن دولت سیزدهم شتاب بیشتری گرفته است افزود: توجه به مناطق محروم، گسترش عدالت، رفاه اجتماعی و خدمات رسانی به کشاورزان، روستاییان و عشایر از اولویت‌های دولت سیزدهم و تأکیدات شهید آیت الله رئیسی بود و از ابتدای دولت مردمی سیزدهم تا کنون اقدامات بسیار مؤثری انجام شده است که میزان افراد بیمه شده صندوق نسبت به قبل از دولت سیزدهم ۲ برابر شده است.

بخشدار شبانکاره اطلاع رسانی مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را خواستار شد و افزود: با توجه به اهمیت این موضوع دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی که در ارتباط با جامعه هدف صندوق هستند می‌توانند با یک اطلاع رسانی جامع و تبیین موضوع و بیان مزایای آن در افزایش سطح پوشش بیمه‌ای اقشار حائز شرایط کمک کنند.

بیمه رایگان مادران روستایی و عشایر دارای سه فرزند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر اظهار داشت: همه افرادی که ۱۸ تا ۵۰ سال سن دارند و ساکن روستا‌ها و مناطق عشایری هستند و یا در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر سکونت دارند و نیز کشاورزانی که در شهر‌های بزرگ زندگی می‌کنند اگر تحت پوشش بیمه نباشند و ۱۸ تا ۵۰ سال سن دارند می‌توانند تحت پوشش این صندوق قرار گیرند.

وی اضافه کرد: متقاضیان برای ثبت نام در این صندوق می‌توانند به کارگزاری‌های تعیین شده در سراسر مناطق استان و در بخش شبانکاره به تعاون روستایی بخش مراجعه کرده و پس از اطلاع از شرایط آن نسبت به بیمه شدن خود و اعضای خانواده اقدام کنند.

ظهیر کاظمی یادآور شد: در خصوص قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده‌ها، ماده ۲۱ این قانون به بیمه کشاورزان، عشایر و روستاییان اختصاص دارد و دولت مکلف شده با این صندوق تمامی مادران روستایی و عشایر که شاغل نیستند و سه فرزند دارند و فرزند آخر آن‌ها از سال ۱۳۹۶ به بعد متولد شده باشد به رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و همه حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: بر اساس این قانون و حمایت از خانواده‌های دارای چند فرزند تمامی حق بیمه این گروه توسط دولت پرداخت می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر