دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۷۶۸۸
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷

فکرشهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از راه‌اندازی ۱۵ جایگاه در سراسر استان بوشهر برای عرضه دام سالم ویژه عید سعید قربان خبر داد.

به گزارش فکرشهر، مرتضی بحرانی در گفت وگو با تسنیم، با تبریک عید سعید قربان از راه اندازی جایگاه عرضه دام سالم در روز این عید خبر داد و اظهار داشت: در این راستا با تمهیدات لازم ۱۵ جایگاه در سراسر استان بوشهر برای عرضه و خرید دام سالم به مناسبت عید قربان ایجاد و تعیین شد.

وی اضافه کرد: مردم مؤمن و متدین استان می‌توانند برای انجام فریضه این روز مبارک، دام مورد نظر خود را از ۱۵ مرکز خرید دام در سطح استان بوشهر تهیه کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: علاوه بر موضوع قیمت که مربوط به بازار است، در این جایگاه‌ها دام با رعایت مسائل بهداشتی عرضه می‌شود و به ویژه در خصوص دام‌های مولد، سازمان اهتمام دارد که به عرصه تولید باز گردند.

بحرانی با اشاره به آمادگی ۳۶ اکیپ برای نظارت بهداشتی و شرعی در روز عید قربان تصریح کرد: در راستای عرضه و ذبح دام کاملاً بهداشتی و تحت نظارت، ۳۶ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی و ناظران شرعی و مجرب خدمات خود را رایگان ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: افرادی که در ذبح دام فعالیت می‌کنند، باید از وسایل محافظت‌کننده مانند دستکش، چکمه و لباس مناسب استفاده و ابزار خود را بعد از ذبح، ضدعفونی کنند، همچنین خونابه‌ها نیز به طریق بهداشتی دفع شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با سامانه ۱۵۱۲ دامپزشکی یا سامانه بهداشت ۱۹۰ تماس گرفته شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر