چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۷۷۰۴
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۸

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: وزیر کشور با سه درخواست اقتصادی و اشتغالزایی در سومین جلسه زنجیره ارزش راهبردی محصولات تولیدی این استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد در راستای توسعه پایدار و کاهش نرخ بیکاری موافقت کرد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، «احمد محمدی زاده» روز یکشنبه در نشست با مدیران با اشاره به ظرفیت راه اندازی سه هزارو ۵۰۰ واحد نیروگاه کوچک مقیاس پنج کیلوواتی در استان بوشهر اظهار کرد: در اجرای این طرح چهار ماه برای نصب و کنتور خوانی زمان نیاز است و تسهیلات نیروگاه خورشیدی باید تنفس چهار و ۶ ماهه داشته باشد.

وی افزود: باتوجه به توان مجریان طرح، بجای ضامن از قرارداد خرید تضمینی محصولات تولیدی مجریان استفاده شود که این ۲ طرح مورد موافقت وزیر کشور قرار گرفت.

استاندار بوشهر ادامه داد: هفت هزارو ۳۰۰ هکتار اراضی پرورش میگو در این استان وجود دارد که نیاز است با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، استخر‌های پرروش میگو، ژئوممبران شود.

محمدی زاده یادآور شد: هزینه‌هایی که برای اجرای استخر‌های ژئوممبران صرف می‌شود در مقایسه با هزینه‌هایی استخر‌های بتنی، سنگی و سیمانی کمتر است.

وی تصریح کرد: با ممبران کردن استخر‌های پرورش میگو میزان تولید میگو با رشد ۳۰۰ درصدی به ۱۵تا ۱۷ تن در هر هکتار افزایش خواهد یافت.

استاندار بوشهر گفت: وزیر کشور با این درخواست نیز موافقت کرد و دستور بررسی و ارسال نامه به بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات لازم را به معاون اقتصادی خود صادر کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر