جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۷۸۳۹
يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۱

فکرشهر: مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به پرورش میگو در ۱۳ سایت ساحلی استان گفت: تاکنون یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون قطعه بچه میگو در مراکز پرورشی نقاط مختلف ساحلی استان ذخیره شده است.

به گزارش فکرشهر، عقیل امینی در گفت وگو با تسنیم، با اشاره به تولید لارو و بچه میگو در مراکز تکثیر استان اظهار داشت: در این راستا ۲۳ کارگاه تکثیر میگو در استان بوشهر با ظرفیت تولید ۳ میلیارد قطعه بچه میگو فعال است. در سه ماه نخست امسال ۱.۵ میلیارد قطعه بچه میگو در ۲۳ کارگاه تکثیر این آبزی تولید شده است.

وی به ذخیره‌سازی میگو در استخر پرورشی اشاره کرد و افزود: براساس برنامه‌ریزی بچه میگو تولیدی در کارگاه‌های تکثیر به پرورش‌دهنده تحویل و در سایت‌های پرورشی استان بوشهر ذخیره‌سازی می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیارد ۳۰۰ میلیون قطعه بچه میگو در مراکز پرورشی استان بوشهر ذخیره شده است خاطرنشان کرد: امسال ۷ هزار و ۴۸۹ هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر در ۱۳ سایت ساحلی برای پرورش میگو فعال شده است.

وی با بیان اینکه اراضی پرورش میگو استان بوشهر امسال نسبت به سال گذشته یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار افزایش دارد، اضافه کرد: فعالان عرصه پرورش میگو استان بوشهر تا پایان تیر ذخیره‌سازی لارو‌ها را انجام می‌دهند و پس از ۱۲۰ روز پرورش عملیات برداشت آن آغاز می‌شود.

امینی ادامه داد: فعالان عرصه پرورش‌دهنده میگو در استان بوشهر سال گذشته از ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار مزرعه پرورشی حدود ۲۴ هزار تن میگو برداشت کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر