جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۷۸۴۰
يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۳

فکرشهر: فرماندار تنگستان از برگزاری کنگره شهید رئیسعلی دلواری در مرکز استان بوشهر خبر داد و گفت: برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی تنگستان ۲.۵ میلیارد تومان تخصیص یافت که بخشی از آن به معرفی شخصیت‌ها و مفاخر علمی تعلق دارد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، احمد لطفی در جلسه شورای فرهنگی عمومی تنگستان با اشاره جایگاه این شهرستان در عرصه‌های فرهنگی، علمی و مبارزات ضداستعماری اظهار داشت: دبیرخانه دائمی برگزاری مناسبت‌ها، همایش‌ها، معرفی شخصیت‌ها، مفاخر علمی، اجتماعی و شهدای معاصر در مرکز تنگستان استقرار دارد و امسال برنامه‌های مهمی تدوین شده است.

وی با بیان اینکه سالانه کنگره شهید رئیسعلی دلواری با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، عمومی و دولتی برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: شهید رئیسعلی دلواری یک تنگستانی است، اما شهید و مفاخر مقاومت ضداستعماری در جنوب کشور به‌شمار می‌رود.

فرماندار تنگستان اضافه کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده کنگره شهید رئیسعلی دلواری امسال در مرکز استان بوشهر برگزار خواهد شد.

لطفی از برگزاری جشنواره‌ها، کنگره و همایش‌ها با رویکردی مردمی و با حضور هنرمندان تنگستانی خبر داد و بیان کرد: برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی تنگستان ۲.۵ میلیارد تومان تخصیص یافت که بخشی از آن به معرفی شخصیت‌ها و مفاخر علمی اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه تنگستان در دوره‌های گذشته انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی مشارکت بالای ۷۲ درصد تجربه کرده است، افزود: تمام مجریان، دست‌اندرکاران و عوامل اجرایی برگزاری انتخابات دوره چهاردهم ریاست در سطح شهرستان تنگستان ملزوم به رعایت قانون و عدم جانبداری از جریان‌های سیاسی و جناحی حاضر در انتخابات هستند و نباید نظرات شخصی یا گروهی و اشخاص را در امور انتخابات دخالت دهند بلکه باید زمینه‌ساز حضور و مشارکت حداکثری مردم پای صندوق‌های أخذ رأی باشند.

لطفی با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری و انتخاب کاندیدای اصلح در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی و توجه به بیانات مقام معظم رهبری در این راستا، افزود: باید با احساس مسئولیت در راستای گره‌گشایی از مشکلات مردم تلاش شود و راه شهید جمهور تداوم یابد.

فرماندار تنگستان با اشاره به اهمیت و جایگاه انتخابات ریاست جمهوری، بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی مبتنی بر اصل مردم‌سالاری دینی، حکومت ولایی و پشتیبانی مردم است و گواه این حقیقت هم حضور و نقش مردم در انتخابات‌های مختلف و دفاع از انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: دشمن درصدد ایجاد شکاف بین خدمتگزاران نظام اسلامی و مردم است که البته این نقشه دشمن نیز با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و حضور آگاهانه و بابصیرت مردم در انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم نقش بر آب خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر