جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۷۸۷۵
سه‌شنبه ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۱

فکرشهر: مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: از سال گذشته تاکنون در حوزه نگهداری و تعمیرات زیرساخت‌های استراتژیک مربوط به صادرات نفت کشور در جزیره خارگ، ۵۱ طرح مهم با اعتبار ۱۳ هزار میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش فکرشهر، «عباس غریبی» در گفت وگو با ایرنا، اظهار کرد: عمده این طرح‌ها و تاسیسات حیاتی شامل خطوط لوله زیردریایی و خشکی، مخازن ذخیره سازی، اسکله‌های صادراتی و گوی‌های شناور بوده است.

وی افزود: نگهداری و تعمیرات اساسی تجهیزات ضرورت انکارناپذیر برای صادرات پایدار و عملیات ایمن در این شرکت است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به اهمیت نقش نگهداری و تعمیرات در آماده به کار نگه داشتن تاسیسات و تجهیزات عنوان کرد: نقش مجموعه نگهداری و تعمیرات در تحقق این مهم بسیار تعیین‌کننده و حساس است و همکاران تلاشگر این مجموعه با درک صحیح از این موضوع طی سال گذشته ۱۰ فقره از این طرح‌ها را تکمیل و به بهره‌برداری رسانده‌اند.

غریبی ادامه داد: شرکت پایانه‌های نفتی ایران با توجه به ماموریت‌ها در زمینه ذخیره‌سازی، اندازه‌گیری و صادرات نفت خام و میعانات گازی، نقش مهمی را در زنجیره ارزش شرکت ملی نفت ایران ایفا می‌کند.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: ارتقاء توانمندی‌های عملیاتی برای تضمین افزایش تولید و انجام صادرات پایدار نفت همیشه در دستور کار است.

وی با تاکید بر توجه به مقررات و دستورالعمل‌های ابلاغی بیان کرد: مقررات صنعت نفت حاصل سال‌ها دانش و تجربه است که اگر برای راه اندازی کارخانه، طرح و یا تجهیز جدید براساس مقررات و راهکار‌های نفت حرکت شود نتیجه مطلوب حاصل خواهد شد.

غریبی ادامه داد: تیم مدیریت شرکت در کنار کارکنان است و در طول یک سال گذشته بار‌ها مشکلات نیروی انسانی شرکت از جمله ساختار سازمانی و سقف حقوق، مزایا، بهبود و ارتقا خدمات رفاهی در نشست‌های مختلف با مدیران ارشد وزارت و شرکت ملی نفت ایران مطرح و پیگیری شده که به حل این مشکلات بسیار امیدوار هستیم.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ضمن بررسی مهمترین چالش‌ها و مسائل حوزه نگهداری و تعمیرات تاکید کرد: تلاشگران این مجموعه، در زمان‌های مختلف توانایی خود را به خوبی نشان داده‌اند و هر جا که ضعف تکنولوژی با توجه به محدودیت‌های داخلی و بیرونی سد راه شده، کارکنان متخصص امور فنی با از خودگذشتگی و نوآوری راهگشا بوده‌اند.

وی بیان کرد: از سال ۱۴۰۲ تاکنون، در جهت عملیاتی بودن زیرساخت‌های استراتژیک شامل خطوط لوله زیر دریایی و خشکی، مخازن ذخیره سازی و اسکله‌های صادراتی و گوی‌های شناور، ۵۱ طرح در دستور کار قرار گرفت که طی این مدت ۱۰ طرح تکمیل و به مرحله بهره برداری رسید و تعداد ۲۳ طرح‌های فعال در مرحله اجرا داریم و مابقی هم در مراحل تشریفات مناقصه و تصویب خواهی اعتبار هستند.

غریبی افزود: در سال گذشته هزینه کرد از محل بودجه جاری نگهداری و تعمیرات ۴۵۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد داشته که نشان از انجام فعالیت‌ها و تحرک و پویایی همه ارکان سازمان است.

«جزیره خارگ» از توابع شهرستان بوشهر با ۲۰ هزار نفر جمعیت بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور است که حدود ۹۵ درصد صادرات نفت خام کشور از این جزیره انجام می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر