يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۲۰۰۷۹۱۶
پنجشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱

فکرشهر: رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به سیل و آبگرفتگی در ۱۲ استان، از امدادرسانی به ۱۰۷۰ نفر خبر داد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، محمودی - رئیس سازمان امدادونجات با اشاره به عملیات سیل و آبگرفتگی از یکم تا هفتم تیر ١٤٠٣ و تا ساعت ٠٦:٠٠ صبح، گفت: امدادگران جمعیت هلال‌احمر به ١٢ استان متاثر از سیل و آبگرفتگی شامل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قزوین، گلستان، گیلان و مازندران امدادرسانی کردند.

وی با بیان این که در این مدت زمان، ۷۶ مورد عملیات امدادی انجام شده است، ادامه داد: به ۱۰۷۰ نفر امدادرسانی شده، ۳۰۹ نفر اسکان اضطراری یافتند و ۲۱۵ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند. پنج نفر از هم‌وطنان (سیل: چهار نفر -رودبار ٣ نفر، سوادکوه یک نفر)، (رعدو برق: یک نفر در سراب) جان خود را از دست دادند و ۲ نفر نیز (سوادکوه یک نفر و کلیبر یک نفر) مفقود شدند.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ محمودی افزود: ۱۵۲ تیم امدادی شامل ۵۴۹ امدادگر، در عملیات تخلیه آب ۱۵۶ واحد مسکونی شرکت کردند.

رئیس سازمان امدادونجات گفت: ۶۷ دستگاه چادر، ۱۵۹ تخته پتو، ۸۲ تخته موکت، ۵۴ ست ظروف، ۲۷۰ کیلوگرم نایلون و ۸۱ بسته نایلون بین افراد متاثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر